Nőtt az euróövezeti infláció
Júniusban a várakozásokkal ellentétben nőtt az euróövezeti infláció az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett kimutatása szerint.
Az euróövezetben júniusban 1,3 százalékra emelkedett az infláció a májusi 1,2 százalékról. Tavaly júniusban 2,0 százalékon állt a fogyasztói árak éves emelkedésének üteme.
A piacok az Eurostat előzetes kalkulációjával megegyező 1,2 százalékos inflációt vártak.
A júniusi euróövezeti inflációhoz a szolgáltatások árának emelkedése 0,73 százalékponttal járult hozzá, az élelmiszerek, alkohol és dohánytermékek áremelkedése 0,30 százalékponttal, az energiaárak emelkedése 0,17 százalékponttal, a nem energia jellegű iparcikkeké pedig 0,07 százalékkal.
Az Európai Unióban 1,6 százalék, a májusival megegyező inflációt mutattak ki júniusban. Egy évvel korábban 2,1 százalék volt az éves áremelkedés.
A fogyasztói árak legkisebb éves emelkedését Görögországban regisztrálták júniusban, 0,2 százalékosat. Cipruson 0,3 százalék, Dániában és Horvátországban pedig 0,5 százalék éves áremelkedést mutattak ki.
A legmagasabb inflációt Romániában regisztrálták, 3,9 százalékosat, Magyarországon pedig a második legmagasabbat, 3,4 százalékosat. Lettország 3,1 százalékos éves áremelkedéssel harmadik lett a júniusi inflációs rangsorban.
Az előző havi inflációhoz képest az éves áremelkedés mértéke júniusban az EU tizenhét tagországában csökkent, egy tagországban nem változott, kilencben pedig emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Sentix: jelentősen javult az euróövezet májusi befektetői bizalmi indexe
Az elemzők által vártnál jelentősebben javult, tavaly június óta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >