Nőtt az euróövezeti infláció
Júniusban a várakozásokkal ellentétben nőtt az euróövezeti infláció az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett kimutatása szerint.
Az euróövezetben júniusban 1,3 százalékra emelkedett az infláció a májusi 1,2 százalékról. Tavaly júniusban 2,0 százalékon állt a fogyasztói árak éves emelkedésének üteme.
A piacok az Eurostat előzetes kalkulációjával megegyező 1,2 százalékos inflációt vártak.
A júniusi euróövezeti inflációhoz a szolgáltatások árának emelkedése 0,73 százalékponttal járult hozzá, az élelmiszerek, alkohol és dohánytermékek áremelkedése 0,30 százalékponttal, az energiaárak emelkedése 0,17 százalékponttal, a nem energia jellegű iparcikkeké pedig 0,07 százalékkal.
Az Európai Unióban 1,6 százalék, a májusival megegyező inflációt mutattak ki júniusban. Egy évvel korábban 2,1 százalék volt az éves áremelkedés.
A fogyasztói árak legkisebb éves emelkedését Görögországban regisztrálták júniusban, 0,2 százalékosat. Cipruson 0,3 százalék, Dániában és Horvátországban pedig 0,5 százalék éves áremelkedést mutattak ki.
A legmagasabb inflációt Romániában regisztrálták, 3,9 százalékosat, Magyarországon pedig a második legmagasabbat, 3,4 százalékosat. Lettország 3,1 százalékos éves áremelkedéssel harmadik lett a júniusi inflációs rangsorban.
Az előző havi inflációhoz képest az éves áremelkedés mértéke júniusban az EU tizenhét tagországában csökkent, egy tagországban nem változott, kilencben pedig emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >