Nőtt az amerikai kiskereskedelmi forgalom januárban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma januárban.

Éves alapon kétszámjegyű növekedéssel kezdte az évet az amerikai kiskereskedelem és vendéglátás
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke januárban 649,8 milliárd dollárt tett ki, 3,8 százalékkal nőtt decemberhez képest, amikor 2,5 százalékos csökkenést regisztráltak. Elemzők szerényebb, 2 százalékos havi forgalomnövekedésre számítottak januárra.
Éves összevetésben 13 százalékkal bővült a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma januárban.
Tavaly a kiskereskedelmi forgalom 19,3 százalékkal haladta meg a 2020. évit.
A legnagyobb tételt jelentő jármű és járműalkatrész-eladások 132,5 milliárd dolláros januári értéke havi összevetésben 5,7 százalék, éves szinten pedig 11,3 százalék növekedést jelent. A ruhaneműk és cipők forgalma havi szinten 0,7 százalékkal, éves összevetésben pedig 21,9 százalékkal bővült.
A jármű és járműalkatrész-eladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma januárban havi összevetésben 3,3 százalékkal, éves szinten 13,4 százalékkal emelkedett.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Trump vámjai miatt amerikai márkák bojkottja indult Indiában
Indiában erősödik az amerikai márkák elleni bojkottmozgalom Donald Trump amerikai…
Tovább olvasom >Már közel 30 ezren dolgoznak az idei Nyári Diákmunka Programban
A kormány idén már tizenharmadik alkalommal hirdette meg a fiatalok…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >10 bevált stratégia a munkavállalók motivációjának növelésére
A munkavállalói motiváció a szervezeti siker egyik kulcsa: közvetlenül befolyásolja…
Tovább olvasom >