Nőtt az amerikai kiskereskedelmi forgalom januárban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma januárban.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke januárban 649,8 milliárd dollárt tett ki, 3,8 százalékkal nőtt decemberhez képest, amikor 2,5 százalékos csökkenést regisztráltak. Elemzők szerényebb, 2 százalékos havi forgalomnövekedésre számítottak januárra.
Éves összevetésben 13 százalékkal bővült a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma januárban.
Tavaly a kiskereskedelmi forgalom 19,3 százalékkal haladta meg a 2020. évit.
A legnagyobb tételt jelentő jármű és járműalkatrész-eladások 132,5 milliárd dolláros januári értéke havi összevetésben 5,7 százalék, éves szinten pedig 11,3 százalék növekedést jelent. A ruhaneműk és cipők forgalma havi szinten 0,7 százalékkal, éves összevetésben pedig 21,9 százalékkal bővült.
A jármű és járműalkatrész-eladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma januárban havi összevetésben 3,3 százalékkal, éves szinten 13,4 százalékkal emelkedett.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Problémák és megoldások
Az MVI a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Tanácsadó Testületének kérésére összeállította…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >