Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban
Nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben is.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön nem végleges adatként azt közölte, hogy februárban az euróövezetben és az Európai Unióban havi szinten egyaránt 0,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, miután januárban az euróövezetben szerényebb, 0,2 százalékos, az EU-ban viszont nagyobb, 0,5 százalékos növekedést regisztráltak.
Éves összevetésben az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom növekedése februárban 5 százalékra mérséklődött a januári 8,4 százalékról, az EU-ban pedig a januári 8,9 százalékról februárban 5,4 százalékra lassult.
Januárhoz képest Szlovéniában nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom februárban, 8 százalékkal. Hollandiában 4 százalék, Portugáliában pedig 2,3 százalék volt a havi növekedés. A kiskereskedelmi forgalom havi szinten a legjelentősebben Belgiumban csökkent, 1,8 százalékkal, továbbá Észtországban 1,7 százalékkal és Lengyelországban 1,6 százalékkal.
Februárban éves bázison Szlovéniában bővült a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom, 21,7 százalékkal. A második legnagyobb növekedés Szlovákiában volt 16,5 százalékkal, majd Portugália következett 15,9 százalékkal. A legjelentősebb éves csökkenés Ausztriában volt 5,9 százalékos, Belgiumban 5,1 százalékos, illetve Cipruson és Finnországban egyaránt 2 százalékos.
Magyarországon februárban havi szinten 1,5 százalékkal nőtt, éves összevetésben pedig 9,9 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az Eurostat által közölt adat szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >