Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban
Nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben is.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön nem végleges adatként azt közölte, hogy februárban az euróövezetben és az Európai Unióban havi szinten egyaránt 0,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, miután januárban az euróövezetben szerényebb, 0,2 százalékos, az EU-ban viszont nagyobb, 0,5 százalékos növekedést regisztráltak.
Éves összevetésben az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom növekedése februárban 5 százalékra mérséklődött a januári 8,4 százalékról, az EU-ban pedig a januári 8,9 százalékról februárban 5,4 százalékra lassult.
Januárhoz képest Szlovéniában nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom februárban, 8 százalékkal. Hollandiában 4 százalék, Portugáliában pedig 2,3 százalék volt a havi növekedés. A kiskereskedelmi forgalom havi szinten a legjelentősebben Belgiumban csökkent, 1,8 százalékkal, továbbá Észtországban 1,7 százalékkal és Lengyelországban 1,6 százalékkal.
Februárban éves bázison Szlovéniában bővült a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom, 21,7 százalékkal. A második legnagyobb növekedés Szlovákiában volt 16,5 százalékkal, majd Portugália következett 15,9 százalékkal. A legjelentősebb éves csökkenés Ausztriában volt 5,9 százalékos, Belgiumban 5,1 százalékos, illetve Cipruson és Finnországban egyaránt 2 százalékos.
Magyarországon februárban havi szinten 1,5 százalékkal nőtt, éves összevetésben pedig 9,9 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az Eurostat által közölt adat szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >