Nőtt a kereslet az egészséges, vegán snackekre

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 08. 20. 10:07

Noha a fogyasztói igény a különféle snackek felé folyamatosan növekszik, nem érik be a megszokott finomságokkal: egyre szélesebb réteg fordul az egészséges alternatívák felé.

Nem mindegy, mi van a zacskóban… és a címkéjén

Legyen egészséges, legyen rajta címke

„Az amerikai és európai piac nem csak a saját jólléte miatt akar egyre egészségesebb termékeket fogyasztani, de a bolygó fejlődése is egyre inkább szempont”

– olvashatjuk az Innova Market Insights nemzetközi jelentésében.

A vásárlóknak igénye van arra, hogy a címkéken világosan fel legyenek tüntetve a hozzávalók, amelyek közül minél többet fogyaszthatnak bűntudat nélkül.

Miről is van szó? Az olyan jelzésekről, hogy „cukormentes”, „kevés hozzáadott cukorral”, „alacsony sótartalom”, „fehérjében gazdag”, „csökkentett zsírtartalom”, és különösen a kekszek, sós ropogtatnivalók és müzliszeletek terén mutatkozik igény az egészséges alternatívára.

Még jobb, ha a bolygót is védi a snack

A frissen publikált anyagból azt is megtudjuk, hogy míg korábban az új snackek 6,7 százaléka volt vegán, idén már 11 százalékra emelkedett az arány.

További érdekesség, hogy egyre többen mondanak le a hagyományos étkezésről, és fogyasztanak csak snackeket egész nap: a vásárlók 57 százaléka heti legalább egyszer így dönt.

Foodingredientsfirst

Kapcsolódó cikkeink