Nőtt a kereslet az egészséges, vegán snackekre
Noha a fogyasztói igény a különféle snackek felé folyamatosan növekszik, nem érik be a megszokott finomságokkal: egyre szélesebb réteg fordul az egészséges alternatívák felé.

Nem mindegy, mi van a zacskóban… és a címkéjén
Legyen egészséges, legyen rajta címke
„Az amerikai és európai piac nem csak a saját jólléte miatt akar egyre egészségesebb termékeket fogyasztani, de a bolygó fejlődése is egyre inkább szempont”
– olvashatjuk az Innova Market Insights nemzetközi jelentésében.
A vásárlóknak igénye van arra, hogy a címkéken világosan fel legyenek tüntetve a hozzávalók, amelyek közül minél többet fogyaszthatnak bűntudat nélkül.
Miről is van szó? Az olyan jelzésekről, hogy „cukormentes”, „kevés hozzáadott cukorral”, „alacsony sótartalom”, „fehérjében gazdag”, „csökkentett zsírtartalom”, és különösen a kekszek, sós ropogtatnivalók és müzliszeletek terén mutatkozik igény az egészséges alternatívára.
Még jobb, ha a bolygót is védi a snack
A frissen publikált anyagból azt is megtudjuk, hogy míg korábban az új snackek 6,7 százaléka volt vegán, idén már 11 százalékra emelkedett az arány.
További érdekesség, hogy egyre többen mondanak le a hagyományos étkezésről, és fogyasztanak csak snackeket egész nap: a vásárlók 57 százaléka heti legalább egyszer így dönt.
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >