Nőtt a gyártói márkák piacrésze
A gyümölcslé a hetedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le, a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között, értékben. Éves piaca 38 és 40 milliárd forint között mozog, a legutóbbi két kumulált évben.
Ami az idei trendeket illeti: értékben 5, mennyiségben 8 százalékkal csökkent a gyümölcslé bolti eladása 2012. december–2013. május között, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.A teljes gyümölcsléforgalmon belül az ízeket tekintve éves szinten a narancsra jut a legnagyobb piacrész (értékben 18 százalék). Második az őszibarack, értékben több mint 15 százalékkal. Utána következik a vegyes gyümölcs majdnem 15 százalékos, és az alma 14 százalékos értékben mért részesedéssel. A négy íz elviszi a mennyiségben mért bolti forgalom csaknem kétharmadát.
A gyümölcslé – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a szegmensek piaci részesedése (százalékban)
Szegmenseladott érték alapján |
2011.
|
2012.
|
Ital | 62,9 | 61,8 |
Juice | 29,2 | 30,7 |
Nektár | 7,9 | 7,5 |
Forrás:
Gyártói márkákra a gyümölcslé kiskereskedelmi forgalmából értékben 75 százalék jutott tavaly; ez 1 százalékponttal nagyobb, mint az előző évben.
A gyümölcslé – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2011.
|
2012.
|
2500 nm felett | 29 | 30 |
401–2500 nm | 35 | 35 |
201–400 nm | 8 | 7 |
51–200 nm | 17 | 17 |
50 nm és kisebb | 11 | 11 |
Forrás: Nielsen
A bolttípusok közül a 400 négyzetméteres és kisebb, valamint a 2500 négyzetméter feletti csatornák pozíciója változott kis mértékben hathónapos összehasonlításban. A 2500 négyzetméter feletti üzletek értékben számolt piaci részesedése 29 százalékról 30-ra nőtt. Ezzel szemben a 201–400 négyzetméteres üzletek értékbeli részesedése 8 százalékról 7-re csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >