Nő a növényi alapú élelmiszer-eladás az Egyesült Királyságban, de a húsértékesítésre ez nincs hatással
A növényi alapú élelmiszerkampányok hatására sem csökkent a britek étvágya, ami húst illeti – legalábbis ez derül ki a Surrey-i egyetem Public Health Nutrition-ban publikált kutatásából.
A vizsgálat az Egyesült Királyság üzleteit vette górcső alá a „Veganuár” időszakban és megállapította, hogy míg az növényi alapú élelmiszerek átlagos heti eladása bár 57%-kal nőtt, ezzel szemben nem csökkent a húsértékesítés.
A kutatás a növényi alapú és hústermékeket monitorozta 2021 januárjában, és az itt kapott adatokat a Veganuár kampányt megelőző és azt követő időszakokban – 2020. november, 2021. február és március – rögzített számokkal vetette össze.
Joanna Trewern, a University of Surrey tanulmányának vezető szerzője elmondta, hogy: “Tanulmányunk azt sugallja, hogy bár a kiskereskedelem által irányított kampányok növelik a növényi alapú élelmiszerek forgalmát, még nem látjuk a hús széles körű helyettesítését, ami kulcsfontosságú az egészséges és fenntartható táplálkozás irányába tett előrelépéshez. A kereskedelemnek fontos szerep jut annak lehetővé tételében, hogy a fogyasztók egészségesebben és fenntarthatóbban táplálkozzanak. Nagyszerű látni a tettrekészséget, de sokkal több kell ahhoz, hogy a fogyasztók elsősorban ne a hús- és tejtermékekre hagyatkozzanak.”
A növényi alapú termékek eladásának növekedése az alacsony jövedelmű területeken volt a legjelentősebb, ami jelezheti, hogy a kereskedők növényi alapú termékek megfizethetősége érdekében tett erőfeszítései kifizetődtek.
A számok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyságban az egy főre jutó húsfogyasztás messze meghaladja a kormány által javasolt mértéket. A Nemzeti Élelmiszerstratégia szerint legalább 30%-kal ajánlatos a húsfogyasztást csökkenteni ahhoz, hogy a szigetország a kormány klímavállalásainak megfelelően 2050-ig elérje a net zéró szintet.
Kapcsolódó cikkeink
A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >