Nő a növényi alapú élelmiszer-eladás az Egyesült Királyságban, de a húsértékesítésre ez nincs hatással
A növényi alapú élelmiszerkampányok hatására sem csökkent a britek étvágya, ami húst illeti – legalábbis ez derül ki a Surrey-i egyetem Public Health Nutrition-ban publikált kutatásából.
A vizsgálat az Egyesült Királyság üzleteit vette górcső alá a „Veganuár” időszakban és megállapította, hogy míg az növényi alapú élelmiszerek átlagos heti eladása bár 57%-kal nőtt, ezzel szemben nem csökkent a húsértékesítés.
A kutatás a növényi alapú és hústermékeket monitorozta 2021 januárjában, és az itt kapott adatokat a Veganuár kampányt megelőző és azt követő időszakokban – 2020. november, 2021. február és március – rögzített számokkal vetette össze.
Joanna Trewern, a University of Surrey tanulmányának vezető szerzője elmondta, hogy: “Tanulmányunk azt sugallja, hogy bár a kiskereskedelem által irányított kampányok növelik a növényi alapú élelmiszerek forgalmát, még nem látjuk a hús széles körű helyettesítését, ami kulcsfontosságú az egészséges és fenntartható táplálkozás irányába tett előrelépéshez. A kereskedelemnek fontos szerep jut annak lehetővé tételében, hogy a fogyasztók egészségesebben és fenntarthatóbban táplálkozzanak. Nagyszerű látni a tettrekészséget, de sokkal több kell ahhoz, hogy a fogyasztók elsősorban ne a hús- és tejtermékekre hagyatkozzanak.”
A növényi alapú termékek eladásának növekedése az alacsony jövedelmű területeken volt a legjelentősebb, ami jelezheti, hogy a kereskedők növényi alapú termékek megfizethetősége érdekében tett erőfeszítései kifizetődtek.
A számok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyságban az egy főre jutó húsfogyasztás messze meghaladja a kormány által javasolt mértéket. A Nemzeti Élelmiszerstratégia szerint legalább 30%-kal ajánlatos a húsfogyasztást csökkenteni ahhoz, hogy a szigetország a kormány klímavállalásainak megfelelően 2050-ig elérje a net zéró szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >