Nő a növényi alapú élelmiszer-eladás az Egyesült Királyságban, de a húsértékesítésre ez nincs hatással
A növényi alapú élelmiszerkampányok hatására sem csökkent a britek étvágya, ami húst illeti – legalábbis ez derül ki a Surrey-i egyetem Public Health Nutrition-ban publikált kutatásából.
A vizsgálat az Egyesült Királyság üzleteit vette górcső alá a „Veganuár” időszakban és megállapította, hogy míg az növényi alapú élelmiszerek átlagos heti eladása bár 57%-kal nőtt, ezzel szemben nem csökkent a húsértékesítés.
A kutatás a növényi alapú és hústermékeket monitorozta 2021 januárjában, és az itt kapott adatokat a Veganuár kampányt megelőző és azt követő időszakokban – 2020. november, 2021. február és március – rögzített számokkal vetette össze.
Joanna Trewern, a University of Surrey tanulmányának vezető szerzője elmondta, hogy: “Tanulmányunk azt sugallja, hogy bár a kiskereskedelem által irányított kampányok növelik a növényi alapú élelmiszerek forgalmát, még nem látjuk a hús széles körű helyettesítését, ami kulcsfontosságú az egészséges és fenntartható táplálkozás irányába tett előrelépéshez. A kereskedelemnek fontos szerep jut annak lehetővé tételében, hogy a fogyasztók egészségesebben és fenntarthatóbban táplálkozzanak. Nagyszerű látni a tettrekészséget, de sokkal több kell ahhoz, hogy a fogyasztók elsősorban ne a hús- és tejtermékekre hagyatkozzanak.”
A növényi alapú termékek eladásának növekedése az alacsony jövedelmű területeken volt a legjelentősebb, ami jelezheti, hogy a kereskedők növényi alapú termékek megfizethetősége érdekében tett erőfeszítései kifizetődtek.
A számok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyságban az egy főre jutó húsfogyasztás messze meghaladja a kormány által javasolt mértéket. A Nemzeti Élelmiszerstratégia szerint legalább 30%-kal ajánlatos a húsfogyasztást csökkenteni ahhoz, hogy a szigetország a kormány klímavállalásainak megfelelően 2050-ig elérje a net zéró szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Újra Fairtrade minősítésű a Sainsbury’s saját márkás teája
A Sainsbury’s bejelentette, hogy ismét Fairtrade minősítést kap saját márkás…
Tovább olvasom >Új házhoz szállítási szolgáltatást indított a Deliveroo
A Deliveroo Deliveroo Express nevű új szolgáltatása az Egyesült Királyságban…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >