NMHH-kutatás: napi száz termékmegjelenítést láthatunk
Naponta átlagosan száz termékmegjelenítéssel találkozhatnak a tévénézők az országos kereskedelmi csatornákon – tudható meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavalyi év második felét vizsgáló kutatásából, amelyet legutóbbi ülésén fogadott el az NMHH médiatanácsa.
A hatóság csütörtöki közleménye szerint a felmérés az RTL Klub és a TV2 csaknem háromezer műsorszámát elemezve összesen 18 341 termékmegjelenítést azonosított be, ami 38 százalékkal magasabb szám az egy évvel korábbinál.
Az RTL Klub az egy évvel korábbi termékmegjelenéseit 70 százalékkal növelte, a TV2-nél viszont ez a szám enyhén visszaesett. A vizsgálat az előző félévben is a csatornák saját gyártású műsoraira fókuszált, amelyek közül – az eddigi trendnek megfelelően – a tematikus magazinműsorokban tűnt fel a legtöbb termékmegjelenítés, az összes hirdetés 54,3 százalékában, írták.
A közlemény szerint a hirdetések 96 műsorhoz kapcsolódtak. A legtöbb termékmegjelenítést tartalmazó műsorszámok tízes listájában mindössze egy TV2-s műsor, a Mokka található, a nyolcadik helyen. A listát az RTL Klub Fókusz című műsora vezeti.
Jelezték: a megjelenő márkák száma közel harmadával nőtt: 2016 második félévében 2019-félét láthattak a tévénézők, egy évvel később már 2652-t. A leggyakrabban megjelenő márkák a Hell, a Scitec Nutrition és a Liget Club voltak, letaszítva az élről a 2016 második félévében vezető Adidast és Nike-t, a nyolcadik, illetve a negyedik helyre.
A vizsgált időszakban 2173 esetben volt kapcsolat a termékmegjelenítés során szerepeltetett márka és az adott műsorszámot támogató cég között. Vagyis az esetek 11,8 százalékában a különböző kereskedelmi üzenetek egymást erősítették, olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Így váltják le a csevegőprogramok a telefonálást
A hagyományos telekommunikációs eszközök használatának csökkenését és a csevegőprogramok térhódítását…
Tovább olvasom >NMHH: Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme
Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme – állapította meg…
Tovább olvasom >Tizenhét év televíziós reklámozási gyakorlatát vizsgálta az NMHH
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az elmúlt 17…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >