Nincs több akciós nagy kiszerelésű hústermék Svájcban
A Szövetségi Tanács Svájcban hivatalosan felszólította a szupermarketeket, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése érdekében hagyjanak fel az akciós hús multipackok árusításával.
Bár a multipack kényelmes megoldást jelenthet a nagycsaládosok számára, arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy többet vásároljanak, még akkor is, ha valójában nincs rá szükségük.
Az intézkedés azért éppen a húsra irányul, mert Svájc egészségügyi és környezetvédelmi előnyökre is szeretne szert tenni a termelés és a húsfogyasztással csökkentésével.
A marhaszelet előállításának folyamata a tenyésztéstől kezdve a szupermarketek polcaira kerülésig lényegesen nagyobb környezeti terhelést jelent, mint például a burgonya előállítása. A rendelkezésre álló adatok szerint egy kilogramm steak előállítása 99,48 kilogramm CO2 kibocsátásával jár, míg ugyanennyi burgonya előállítása 0,46 kilogramm CO2 kibocsátásával.
A Szövetségi Tanács által megfogalmazott és a nagy svájci szupermarketek által aláírt akcióterv első lépése nemcsak a nagy mennyiségekre vonatkozó árengedmények elkerülésére szólít fel, hanem arra is, hogy az el nem adott húst még a lejárat előtt lefagyasszák, és később adományozzák. Amennyiben a szupermarketek a Szövetségi Tanács által javasolt célkitűzések megvalósításában nem működnek közre, a kormány fenntartja a jogot további intézkedések meghozatalára.
Svájcban évente 2,8 millió élelmiszer kerül a szemétbe, és a szövetségi kormány 2030-ig a felére mérsékelné az élelmiszer-pazarlást.
Kapcsolódó cikkeink
Hús, tej, tojás? Így válthatók ki növényi alapú termékekkel
Folyamatosan nő a növényi alapú termékek népszerűsége, ma már a…
Tovább olvasom >Átszervezi Tegut leányvállalatát a svájci Migros Zürich
Átfogó átszervezést tervez végrehajtani német leányvállalatánál, a Tegutnál a svájci…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Az elmúlt napokban egyre nagyobb figyelmet kapott az a közösségi…
Tovább olvasom >Nem nyitott üzletet Nyíregyházán a Mere, törölték a nyilvántartásból
Bár korábban bejelentették, hogy a spártai spórolásáról ismert orosz diszkontlánc,…
Tovább olvasom >