Nincs több akciós nagy kiszerelésű hústermék Svájcban
A Szövetségi Tanács Svájcban hivatalosan felszólította a szupermarketeket, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése érdekében hagyjanak fel az akciós hús multipackok árusításával.
Bár a multipack kényelmes megoldást jelenthet a nagycsaládosok számára, arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy többet vásároljanak, még akkor is, ha valójában nincs rá szükségük.
Az intézkedés azért éppen a húsra irányul, mert Svájc egészségügyi és környezetvédelmi előnyökre is szeretne szert tenni a termelés és a húsfogyasztással csökkentésével.
A marhaszelet előállításának folyamata a tenyésztéstől kezdve a szupermarketek polcaira kerülésig lényegesen nagyobb környezeti terhelést jelent, mint például a burgonya előállítása. A rendelkezésre álló adatok szerint egy kilogramm steak előállítása 99,48 kilogramm CO2 kibocsátásával jár, míg ugyanennyi burgonya előállítása 0,46 kilogramm CO2 kibocsátásával.
A Szövetségi Tanács által megfogalmazott és a nagy svájci szupermarketek által aláírt akcióterv első lépése nemcsak a nagy mennyiségekre vonatkozó árengedmények elkerülésére szólít fel, hanem arra is, hogy az el nem adott húst még a lejárat előtt lefagyasszák, és később adományozzák. Amennyiben a szupermarketek a Szövetségi Tanács által javasolt célkitűzések megvalósításában nem működnek közre, a kormány fenntartja a jogot további intézkedések meghozatalára.
Svájcban évente 2,8 millió élelmiszer kerül a szemétbe, és a szövetségi kormány 2030-ig a felére mérsékelné az élelmiszer-pazarlást.
Kapcsolódó cikkeink
Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >A környezetet védi a Hy-Vee új projektjeivel
Lezárult a Hy-Vee napenergia-projektjének első szakasza az iowai Charitonban. A…
Tovább olvasom >A magyar elnökség versenyképes és fenntartható agráriumot szeretne
Az Európai Unió Tanácsának magyar elnöksége olyan agráriumot szeretne, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >