Nincs több akciós nagy kiszerelésű hústermék Svájcban
A Szövetségi Tanács Svájcban hivatalosan felszólította a szupermarketeket, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése érdekében hagyjanak fel az akciós hús multipackok árusításával.
Bár a multipack kényelmes megoldást jelenthet a nagycsaládosok számára, arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy többet vásároljanak, még akkor is, ha valójában nincs rá szükségük.
Az intézkedés azért éppen a húsra irányul, mert Svájc egészségügyi és környezetvédelmi előnyökre is szeretne szert tenni a termelés és a húsfogyasztással csökkentésével.
A marhaszelet előállításának folyamata a tenyésztéstől kezdve a szupermarketek polcaira kerülésig lényegesen nagyobb környezeti terhelést jelent, mint például a burgonya előállítása. A rendelkezésre álló adatok szerint egy kilogramm steak előállítása 99,48 kilogramm CO2 kibocsátásával jár, míg ugyanennyi burgonya előállítása 0,46 kilogramm CO2 kibocsátásával.
A Szövetségi Tanács által megfogalmazott és a nagy svájci szupermarketek által aláírt akcióterv első lépése nemcsak a nagy mennyiségekre vonatkozó árengedmények elkerülésére szólít fel, hanem arra is, hogy az el nem adott húst még a lejárat előtt lefagyasszák, és később adományozzák. Amennyiben a szupermarketek a Szövetségi Tanács által javasolt célkitűzések megvalósításában nem működnek közre, a kormány fenntartja a jogot további intézkedések meghozatalára.
Svájcban évente 2,8 millió élelmiszer kerül a szemétbe, és a szövetségi kormány 2030-ig a felére mérsékelné az élelmiszer-pazarlást.
Kapcsolódó cikkeink
Meghosszabbította Kína a marhahúsimport-vizsgálatot – még várnak a korlátozásokkal
Három hónappal, november 26-ig meghosszabbította a marhahúsimportra vonatkozó vizsgálatát Kína,…
Tovább olvasom >Tíz éven belül jelentősen nő az állati eredetű élelmiszerek globális fogyasztása
A FAO és az OECD friss jelentése szerint a világ…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >Budafoki Pezsgő- és Borfesztivál 2025 – Három nap a bor, a pezsgő és a kultúra jegyében
Szeptember 5–7. között immár 35. alkalommal várja látogatóit a Budafoki…
Tovább olvasom >A Diageo a Szigeten is ott van, és felelős alkoholfogyasztásra buzdít
A nyári fesztiválszezon egyik csúcspontja idén is a Sziget Fesztivál,…
Tovább olvasom >