Nielsen: többen látták az élelmiszerek, vegyiáruk és kozmetikumok reklámjait
Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai tavaly 1 százalékkal több GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés Kft.
A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.
Élelmiszerek tévéreklámjára 36százalékkal többet költöttek a vállalatok tavaly, mint tavalyelőtt. Így listaáron (kedvezmények nélkül) mintegy 130milliárd forintot regisztrált 2014-ben a Nielsen Közönségmérés Kft. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
Háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek listaáras költése 1,5százalékkal csökkent, egyik évről a másikra, és mintegy 123 milliárd forintot ért el tavaly.
Szembetűnően rákapcsolt a reklámozásra az élelmiszer-kereskedelem a múlt évben. Ugyanis a hipermarketek tavalyi tévéreklám-költése listaáron kereken 23 milliárd forint, ami 59 százalékkal haladja meg az előző évit. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 44 milliárd forintért hirdetett a képernyőn. Itt a növekedés mértéke 57 százalék, éves összehasonlításban.
Ennek következtében a hipermarket-reklámok GRP-je 43 százalékkal emelkedett 2014-ben, az előző évhez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója 25 százalékkal lett nagyobb.
A magyarországi televíziós csatornákon sugárzott napi fogyasztási cikk reklámok közül tavaly a legnagyobb GRP-t az édességszektor érte el. Utána a tejtermékek következnek, a tisztító szerek, valamint a szeszes italok, ahogyan egy évvel korábban is.
Az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum termékek reklámjaira a teljes televíziós reklámpiac GRP-jének 31százalékajutott.
Ami a trendeket illeti: édességnél 1 százalékkal emelkedett a GRP, tejterméknél és szeszes italnál pedig 4, illetve 12 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra, viszont egyéb italoknál 24 százalékkal nőtt.
Kategóriákat tekintve a GRP táblázat listavezetője a szeletes csokoládé, majd a sör, puding tejalapú desszerttel együtt, továbbá joghurt/kefir és szénsavas üdítőital következik.
Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb tisztítószerre jutott, és megelőzi a hajápolást, illatszert, tisztítószert és a többit.
Tisztítószernél a tévéreklámok GRP-je 3, hajápolásnál 19 százalékkal lett kisebb, éves összehasonlításban. Illatszernél 1 százalék pluszt, míg háztartási vegyi termékeknél mínusz 11 százalékot regisztráltak.
Egyes kategóriák szempontjából arckrémre jutott a vegyi áruk és kozmetikumok összes GRP-jéből a legnagyobb rész, majd utána fogkrém, mosogatószer, parfüm/kölni, valamint mosópor a folyékony mosószerrel együtt.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei
Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei a…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >