Nielsen: szívesebben vásárolunk hűségprogramot kínáló boltokban
Hűségesebbek a magyar fogyasztók, mint az európai átlag. Tíz magyar fogyasztó közül általában vagy teljes mértékben nyolcan lojálisak az élelmiszerüzlethez, ahol vásárolni szoktak, míg az európaiak átlagosan csak heten. Négy magyar közül pedig majdnem hárman jobban szeretnek vásárolni ott, ahol hűségprogramot is kínálnak. Ezért egy kiskereskedelmi vállalat versenyelőnyre tehet szert, ha vevőinek lojalitását kedvezményekkel, előnyökkel honorálja. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen hatvanhárom országban, köztük Magyarországon végzett felmérése.
Kiemelkedően ragaszkodnak a magyar ügyfelek mobil szolgáltatójukhoz és mobil készülékük márkájához, a vizsgált szolgáltatások közül. Legkevésbé online kiskereskedők és olyan személyes használatú elektronikai készülékek márkái mellett tartanak ki, mint médialejátszó, GPS készülék, digitális kamera, stb.
Hűségprogramok hatnak arra is, hogy a vevők gyakrabban menjenek egy boltba, és a szokásosnál többet vásároljanak. Olyan cégnél, ahol jutalmat kap lojalitásáért, szívesebben marad meg világszerte a válaszadók átlag 74 százaléka. Kétharmad részüket pedig (67%) arra is ösztönzi, hogy többször keresse fel a hűségét jutalmazó üzletet, és többet költsön ott.
Európában a válaszadók 61 százaléka jár olyan üzletbe, amely törzsvásárlóinak kedvezményeket nyújt. Nálunk 46 százalék az arányuk. Persze nem minden vevő vesz részt ilyen programokban.
„Egy kiskereskedő alapvetően növelheti részesedését a fogyasztók költéséből, ha díjazza hűségüket” – mondja Louise Keely, a Nielsen globális kiskereskedelmi gyakorlat területének szenior elnökhelyettese. – „De ezeket a programokat nem lehet egy kaptafára készíteni. Ugyanis országonként, de fogyasztói csoportonként is eltérnek a szokások. Egyrészt attól függ az aktivitás, hogy a vásárlók mennyire fogékonyak a kedvezmény-rendszerhez tartozó technológiára, másrészt milyen előnyöket várnak el cserében odaadásukért, továbbá hogy mennyit kell foglalkozniuk a programmal. Ezért a kiskereskedőknek célszerű tisztázniuk, hogy kiket szeretnének vonzani üzletükbe vagy honlapjukra, és ahhoz igazítaniuk hűségprogramjukat”.
Ami a várható előnyöket illeti, nem meglepő, hogy a válaszadók többsége elsősorban azért kér hűségkártyát, mert szeretne kapni valamilyen terméket ajándékba vagy árengedményt. Ez vonzza a megkérdezettek átlag 67 százalékát világszerte, 83 százalékát Magyarországon, 82-t pedig átlagosan Európában. Nálunk másodikként plusz szolgáltatások következnek, majd exkluzív termékek vagy részvétel valamilyen eseményen.
Európában a hűségprogramokat legjobban a finnek és a britek kedvelik, 94 illetve 90 százalékos aktív részvétellel, majd Litvánia és Szlovénia következik 89-89 százalékkal. Ezek világszerte a legnagyobb arányok. Kevéssé elterjedt viszont a fogyasztói elkötelezettségnek ez a formája földrészünkön Kazahsztánban (41%) és Dániában (49%). Nem sokkal magasabb a mutató Oroszországban (53%), Törökországban és Hollandiában (54-54%), valamint Ukrajnában (55%).
A részvétel leggyakoribb formája a hűségkártya, amit a lojalitási programok partnereinek átlag 69 százaléka használ Európában. Egyes országokban ennél jóval nagyobb mutatókat regisztráltak: például Írországban 84, az Egyesült Királyságban 82, Csehországban és Ausztriában 80-80 százalékot.
(Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Új trend hódít a vállalkozások körében
A hazai vállalkozások többsége nyitott az együttműködésre, kollaborációra és nemcsak…
Tovább olvasom >Hiper személyreszabást tesztel a Tesco az Eagle Eye-jal
A Tesco az Eagle Eye technológiai céggel hiper-személyre szabott hűségprogram…
Tovább olvasom >Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Beszállítókkal összefogva igyekszik enyhíteni a higiéniai szegénységen a brit Tesco
A brit Tesco ismét összefogott olyan jól ismert háztartási és…
Tovább olvasom >Jelentős növekedéssel és inflációcsökkenéssel kezdte az évet az Európai Unió
Az Európai Bizottság legújabb jelentése szerint, a 2024 elején az…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: a fogyasztás és a hitelpiac helyreállítása a legfontosabb gazdaságpolitikai célok között van
A fogyasztás és a hitelpiac helyreállítását, a beruházási aktivitás újraindítását,…
Tovább olvasom >