Nielsen: közel kétmilliárd forinttal a női szőrzet ellen
A női szőrtelenítők értékbeli forgalma 12 százalékos értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett 1615 milliós forgalmat bonyolított a hazai kiskereskedelemben 2019 júniusa és 2020 májusa között.
A női borotvák forgalma a vizsgált időszakban 284 millió forintot tett ki, ez közel 15 százalékos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakhoz képest. A két kategóriára így 1899 millió forintot költöttünk. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom közel fele. A kategóriák több mint kétharmadát a drogériákban vásárolja a magyar fogyasztó, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Több nemzetközi tapasztalattal szembemenve hazánkban a női szőrtelenítő termékek és borotvák forgalmát érdemben nem befolyásolta a Covid-19 pandémia, a magyar nők a karantén és a kijárási korlátozások dacára vásároltak a kategóriákból, amelyek ráadásul mind mennyiségben, mind értékben növekedtek. A nyári hónapokban, május és augusztus között jellemzően erősebben bővül a forgalom.
A szőrtelenítő termékek kétszámjegyű értékbeli növekedés (12%) mellett 1,6 milliárd forintos értékbeli forgalmat produkáltak, míg mennyiségben 4 százalékkal bővült a piac 2019. június – 2020. május között az előző év azonos időszakához képest. Az értékbeli forgalom 40 százalékát a gyantacsíkok, egyharmadát a szőrtelenítő krémek, míg egyötödét a sima gyanta hozza. A drogéria a szőr nagy ellensége: a magyar nők háromnegyede itt szerzi be a simasághoz szükséges terméket, leginkább márkásat (90+%).
Kétszázezres eladott darabszámával a női borotvák értékben 4, mennyiségben 15 százalékkal magasabb értékbeli forgalmat realizáltak a vizsgált időszakban: alulról súrolják az éves 300 millió forintos forgalmat (284 millió forint). Tarolnak az öt- és hárompengés termékváltozatok (értékben 45 és 40 százalékos részesedéssel), és gyártói márkákra voksol a női fogyasztók négyötöde.
„A szőrtelenítési termékek forgalmát érdemben nem befolyásolta a koronavírus, a karantén alatt is hozta a szezonnak megfelelő mutatókat” – mondta Nagy Kitti, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Az eladások a strandszezonban jellemzően nőnek és július-augusztusban járnak csúcsra, míg februárban több borotva marad a polcokon.”
A női „szőrtérképen” Budapest és környéke a legsimább: a szőrtelenítők értékbeli forgalmának mintegy fele (47%), a női borotvák 49 százaléka ebben a régióban fogy. Dél-nyugaton ellenben a teljes piaci forgalom kevesebb mint egytizede realizálódik.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >