Nielsen: húszmillió mélyhűtött pizzát tömtünk magunkba egy év alatt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 08. 19. 11:50

Tarol a mélyhűtött pizza: értékben negyedével, mennyiségben közel egytizedével többet vásároltak belőle a magyarok 2019. július és 2020. június között az előző év azonos időszakához képest. Ez 11 milliárd forintot és közel húszmillió darab pizzát jelent. Budapest és Pest megye élen jár a fogyasztásban, a gyártói és a kereskedelmi márkák pedig fej fej mellett haladnak, derül ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített pizzák közel egyötöde szalámis.

Az olasz nemzeti étel fagyasztott változatának forgalmában két számjegyű, 24%-os emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest, 11 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez közel 6700 tonna súlyban (9%-os növekedés) és 19 millió darabszámban (7%-os bővülés).

Pizzáért leginkább a diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugrunk le: az értékbeli forgalom hatvan százaléka itt realizálódik, és 100-ból mintegy hetven terméket itt helyezünk a kosárba. A gyártói márkák mellett combosan teljesítenek a sajátmárkák is: értékben egyenlően, 50-50 százalékban oszlik meg részesedésük.

Az ízslágerlista élén a szalámis végzett, ezt követi a sonkás, míg a harmadik helyre a négysajtos mélyhűtött pizza került. A nagy klasszikus, a Margarita az ötödik helyre kéredzkedett fel. Ami a kiszereléseket illeti, az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetjük meg: a mennyiségi eladások 30%-a ilyen.

„A pizza télen-nyáron népszerű, értékben és mennyiségben is egyenletesen nő a forgalma. Ugyanakkor a márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások még erőteljesebb kiugrást hoztak: 45%-kal ugrott meg az értékbeli forgalom az előző év márciusi hónapjához képest, a járványkamra feltöltésének részeként” – mondta Rausch Tamás, a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.

Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 44 százaléka, míg a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: a piaci részesedés 11 százalékát hozza. (Nielsen)

Kapcsolódó cikkeink