Nielsen: hasít az arcmaszk és a növényi joghurt
A változó fogyasztói preferenciák tükre a legnagyobb értékbeli növekedést produkáló, esetenként akár kisebb kiskereskedelmi kategóriák átlag feletti növekedése, világít rá a Nielsen 80 vegyiáru- és 90 élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexe. Az öt legnagyobb mértékű értékbeli növekedést mutató vegyiáru- és élelmiszerkategória összforgalma 2016. decembere és 2017 novembere között közel 30 milliárd forintot tett ki, ahol 108%-os értékbeli növekedéssel a vegyi áruk között vezet az arcmaszk, míg az élelmiszerekből, 33%-os bővüléssel, a növényi joghurt lett aranyérmes.
Értékben feltörekvő vegyiárukategóriák
Az értékben legjobban növekvő top öt kategória élén az arcmaszkok állnak, melyek értékben 750 millió forintos forgalmat generáltak 2016. decembere és 2017 novembere között az előző évi azonos időszakkal szemben, ami 108 százalékos növekedést jelent. Darabszámban is kiugró a kategória iránti kereslet, hiszen közel kétmillió darab fogyott belőlük, ez 66 százalékos növekedést takar.
Értékben 44 százalékos forgalomnövekedéssel a második helyre a kényelmi talpbetétek kapaszkodtak fel, melyekből egymilliárd forint értékben közel 850 ezer darab fogyott a vizsgált időszakban.
Kényelmi funkciókat nyújtó kategóriák is bekerültek a top 5-be: harmadik helyen végzett a háztartási törlőkendő közel kétmilliárdos forgalmával: értékben mintegy harmadával (31%) bővült, míg darabszámot tekintve 32 százalékkal több fogyott belőlük, közel négymillió csomag.
Értékben megugrott még a bútorápoló kendők iránti kereslet is: forgalma a negyedével (25%-kal) nőtt, így a vizsgált időszakban 15 millió forintos forgalmat tudhat magáénak a kategória. Értékben szintén 25 százalékkal bővült a vibrációs gyűrűk forgalma: 70 millió forint értékben harmincezer darab kelt el belőlük, ami ötödével több darabszámot jelent.
Top 5 értékben bővülő élelmiszerkategória
Az aranyérmes növényi joghurtok kategóriájának 33 százalékos értékbeli bővülése és 200 millió forintos forgalma mögött leginkább a gyártói márkák által piacra dobott termékinnovációk állnak. A magyarok nagy kedvence a vegyes gyümölcsös, illetve a natúr ízvilágú növényi joghurt.
„Nagyot ment” a croissant kategória is: a csomagolt péksütemény értékben is kétszámjegyű (24%) növekedést generált, így forgalma megközelíti az ötmilliárd forintot 2016. decembere és 2017 novembere között. Harminchárom millió darab fogyott belőlük, és a kategória minden értékesítési csatornában bővült. Népszerűek a gyártói és a sajátmárkás termékek is; ízek tekintetében vezet a kakaós és a kakaós-vaníliás.
Ha már édes ízek: értékben a drazsé és darabcsoki kategória bővült átlagon felül: 16 százalékos növekedést követően 12 milliárd forintos forgalmat bonyolított a vizsgált időszakban, ami közel 50 millió csomagot jelent.
A negyedik helyre egy alkoholos kategória került: a gin éves forgalma értékben 15 százalékkal nőtt, így eladása megközelíti a 800 millió forintot és a negyedmillió palackot.
A lista ötödik helyére a mélyhűtött pizza került: hétmilliárd forintot meghaladó értékbeli teljesítménye mögött 15 százalékos bővülés áll. A vizsgált időszakban 17 millió darab fogyott belőle. A magyarok jellemzően hipermarketekben és diszkontokban vásárolnak mélyhűtött pizzát, a gyártói és kereskedelmi márkák egyaránt népszerűek.
„A magyarok jellemzően a hagyományos ízesítésű mélyhűtött pizza mellett teszik le a voksukat, így dominál a sonkás és szalámis feltétes pizza” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Emellett népszerűek a margherita és a négysajtos ízek is.”
Kapcsolódó cikkeink
NAV: kivontak a forgalomból több tonna zöldséget, amit rovarölő mellett szállítottak
Több tonnányi zöldséget vontak ki a forgalomból, mert rovarölő szert…
Tovább olvasom >Dr. Némedi Erzsébet: A boldogság a bélben lakik
A bélrendszerünkben lévő mikrobiom egy olyan ökoszisztéma, amely nem csak…
Tovább olvasom >NKFH: francia poharas joghurtot hívtak vissza a forgalomból törött üveg miatt
Törött üvegdarab fordulhat elő a Beillevaire márkájú francia „hagyományos” vagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >