Nielsen: értékben nőtt, mennyiségben csökkent a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok bolti eladása
Háztartási vegyi áruval és kozmetikummal az idei első félévben a kiskereskedelem mintegy 186 milliárd forint forgalmat ért el; 5 százalékkal többet, mint tavaly január-június között. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen hetven termék kategóriát mérő Kiskereskedelmi Indexe.
– Értékben az átlagot meghaladó növekedést ért el a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül az öblítő, dezodor és tusfürdő – tájékoztat Kapronczai Balázs, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Mindhárom kategóriára jellemző hogy újonnan bevezetett termékek növelték a forgalmat. Tusfürdőnél kis mértékben csökkent az átlagár is, mivel teret nyertek a nagyobb kiszerelések. Viszont öblítőnél a kisebb kiszerelések kerültek előtérbe, ami viszont növelte az átlagárat.
Hozzáteszi, hogy mennyiség szempontjából a top tíz kategória közül kilenc teljesített az átlaghoz képest jobban: – Összességében átlag felett azokból a kategóriákból adtak el többet leginkább, amelyek a szépségápolást szolgálják, mint például hajfesték vagy arckrémek. Forgalmukat érzékelhetően növeli, hogy drogériákban különösen bővül irántuk a kereslet.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, a koncentráció mértéke változatlan maradt. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és a drogéria együtt ugyanúgy az értékben mért forgalom 86 százalékát vitték el, ahogy a tavalyi első félév során is. Annyi változott, hogy a hipermarket piaci részesedése 31 százalékról 30-ra csökkent, míg a drogériáé nőtt 35-ről 36 százalékra.
Kis boltokban a nagy forgalmú termékek közül viszonylag sokat vásárolnak papír zsebkendőből, általános tisztító szerből, öblítőből, mosogatószerből és toalett papírból.
A régiók közül átlag felett nőtt háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a bolti eladás délnyugat és északkelet mellett a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, míg átlagosan a délkeleti megyékben, átlag alatt pedig északnyugaton. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >A kozmetikumok vezetik a veszélyes, nem élelmiszeripari termékek listáját
A veszélyes, nem élelmiszeripari termékek uniós gyorsriasztási rendszerében kozmetikai termékekre…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >