NGM: meghatározó szerepet tölt be a SZÉP-kártya a hazai turizmusban
Júniusban a kereskedelmi szálláshelyeken a SZÉP-kártya felhasználás 5,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, mintegy 2200 szálláshelyen csaknem 1,5 milliárd forintot költöttek a kártya felhasználásával; a mutatók most is igazolták, hogy a pihenőkártya-rendszer meghatározó szerepet tölt be a magyar turizmusban – hangsúlyozta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), a Központi Statisztikai Hivatal adatait kommentálva.
A tárca az MTI-hez eljuttatott közleményében felhívta a figyelmet, hogy a belföldi turizmusra az utóbbi években jellemző folyamatos élénkülés júniusban is stabil volt. Az 553 ezer belföldi vendég csaknem 1,3 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 6,3, illetve 3,9 százalékos növekedést jelent. A magyaroktól származó szállásdíj-bevétel 13,8 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest.
Az NGM hangsúlyozta azt is, hogy a beutazó turizmus az utóbbi hónapokban folyamatos növekedést mutatott. Júniusban az egy évvel korábbinál 7,1 százalékkal több, 474 ezer külföldi vendég választotta a magyar szálláshelyeket, ahol 5,9 százalékkal több, 1,24 millió éjszakát töltöttek.
Az erős júniusi vendégforgalmi adatok mögött a belföldit meghaladó dinamikával bővülő beutazó forgalom teljesítménye áll, amely csaknem 13 százalékos növekedéssel 13,2 milliárd forint szállásdíj-bevételt eredményezett – áll a minisztérium közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >