NGM: az európai átlag felett bővült a magyar kiskereskedelem
A magyar kiskereskedelmi forgalom növekedése áprilisban a negyedik legnagyobb volt az Európai Unióban, jelentősen meghaladta a 2,4 százalékos uniós átlagot – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataira reagálva.
A KSH legfrissebb közlése szerint áprilisban a kiskereskedelmi forgalom volumene 5,0 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a naptárhatástól megtisztítva 6,7 százalékos volt a növekedés. A forgalom bővülése áprilisban már 34. hónapja, 2013 közepétől megszakítás nélkül tart.
Kiemelték: a nem élelmiszer-kiskereskedelemben az áprilisban elért 11,3 százalékos növekedéssel tovább folytatódott a közel három éve tartó bővülés. Mindez főként a csomagküldő szolgálatok forgalmának jelentős, 31 százalékos emelkedésének köszönhető.
Emlékeztetnek, hogy a háztartások fogyasztási kiadásai 2003 óta nem látott mértékben, 5 százalékkal bővültek, ami a tárca szerint azt mutatja, hogy visszatért a családok vásárlási kedve és pozitívabban ítélik meg jövedelmi kilátásaikat.
Az NGM várakozásai szerint idén tovább gyorsulhat a kiskereskedelem bővülése, és ezzel párhuzamosan a háztartások fogyasztásának növekedése. A folyamat hátterében egyebek mellett az áll, hogy az alacsony inflációs környezet növeli a bérek reálértékét, valamint a kedvező munkaerő-piaci folyamatokkal összhangban tovább javul a családok jövedelmi helyzete. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Bővült az EU baromfihúsexportja
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja 9…
Tovább olvasom >EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >