New Yorkon kívül lehet keresnivalója a magyar boroknak az amerikai piacon
Teljesen felesleges, hogy magyar pincészetek New York-ban próbáljanak megjelenni a boraikkal – állítja Michael Schaefer amerikai borkereskedő, a Pannon Bormíves Céh számára megtartott előadásán. A szakértő szerint ugyanakkor sok keresnivalója van a boroknak a tengerentúlon, csak nem New York-ban.
Tökéletesen érthető, hogy miért tudott csak kevés magyarországi pincészet megjelenni eddig Amerikában – mutatott rá Michael Schaefer amerikai borkereskedő a VinCE Budapesten. A Pannon Bormíves Céh számára, Master of Wine-ok társaságában megtartott előadásában hangsúlyozta, hogy a nagy alkoholtilalom óta az USA gondosan szabályozza a borkereskedelmet is. Ám nemcsak a bürokratikus nehézségek akadályozzák a magyarországi borexportot, hanem az is, hogy a világ minden pincéje New Yorkban akar érvényesülni.
A szakember szerint ezért a 15 milliós nagyvárosba irreálisan sok bor ömlik, így a magyarhoz hasonló kis marketingbüdzsével rendelkező bortermelő országoknak el kell kerülniük ezt a fekete lyukat, és helyette a másik 315 millió jenki borisszát kellene megcélozniuk.
A Pannon Bormíves Céh tagjai szerint a Bock, a Gere, a Jásdi, a Frittmann és a St Andrea pincészeteknek is gondjai voltak azzal, hogy az USA keleti partján terjeszkedjenek. Nem mellesleg 1999-ben éppen azért hívta életre tíz tekintélyes családi pincészet a Pannon Bormíves Céhet (Szepsy István, Tiffán Ede, Szeremley Huba, Tummerer Vilmos, a néhai Gál Tibor, Árvay János, Gere Attila, Heimann Zoltán, Tóth Sándor és Vesztergombi Ferenc), hogy a minőségi borászok összefogásával elősegítsék a kimagasló magyar borok külföldi népszerűsítését. Ma már 34 tagjuk van, s a Céh presztízsét növeli, hogy az Év Bortermelőinek többsége az ő soraikat erősíti. A külföldi érvényesülést segítheti, hogy a Céh tagja az Arad-hegyaljai Balla Géza, vagy éppen a muzslai Bott Frigyes. Bott segítségével idén Pozsonyban mutatják be a magyar borokat, ám az amerikai közös fellépés egyelőre még csak álom. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Áprilisban indul a digitális tápérték-jelölési rendszer a borászati termékekre
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésben az Agrárminisztériummal és a…
Tovább olvasom >Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >