New Yorkon kívül lehet keresnivalója a magyar boroknak az amerikai piacon
Teljesen felesleges, hogy magyar pincészetek New York-ban próbáljanak megjelenni a boraikkal – állítja Michael Schaefer amerikai borkereskedő, a Pannon Bormíves Céh számára megtartott előadásán. A szakértő szerint ugyanakkor sok keresnivalója van a boroknak a tengerentúlon, csak nem New York-ban.
Tökéletesen érthető, hogy miért tudott csak kevés magyarországi pincészet megjelenni eddig Amerikában – mutatott rá Michael Schaefer amerikai borkereskedő a VinCE Budapesten. A Pannon Bormíves Céh számára, Master of Wine-ok társaságában megtartott előadásában hangsúlyozta, hogy a nagy alkoholtilalom óta az USA gondosan szabályozza a borkereskedelmet is. Ám nemcsak a bürokratikus nehézségek akadályozzák a magyarországi borexportot, hanem az is, hogy a világ minden pincéje New Yorkban akar érvényesülni.
A szakember szerint ezért a 15 milliós nagyvárosba irreálisan sok bor ömlik, így a magyarhoz hasonló kis marketingbüdzsével rendelkező bortermelő országoknak el kell kerülniük ezt a fekete lyukat, és helyette a másik 315 millió jenki borisszát kellene megcélozniuk.
A Pannon Bormíves Céh tagjai szerint a Bock, a Gere, a Jásdi, a Frittmann és a St Andrea pincészeteknek is gondjai voltak azzal, hogy az USA keleti partján terjeszkedjenek. Nem mellesleg 1999-ben éppen azért hívta életre tíz tekintélyes családi pincészet a Pannon Bormíves Céhet (Szepsy István, Tiffán Ede, Szeremley Huba, Tummerer Vilmos, a néhai Gál Tibor, Árvay János, Gere Attila, Heimann Zoltán, Tóth Sándor és Vesztergombi Ferenc), hogy a minőségi borászok összefogásával elősegítsék a kimagasló magyar borok külföldi népszerűsítését. Ma már 34 tagjuk van, s a Céh presztízsét növeli, hogy az Év Bortermelőinek többsége az ő soraikat erősíti. A külföldi érvényesülést segítheti, hogy a Céh tagja az Arad-hegyaljai Balla Géza, vagy éppen a muzslai Bott Frigyes. Bott segítségével idén Pozsonyban mutatják be a magyar borokat, ám az amerikai közös fellépés egyelőre még csak álom. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A borászatban a fitoplazma és a piac változása a legsürgetőbb kihívás a szakértők szerint
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Magyar Bormarketing Ügynökség stratégiájában kiemelt hangsúlyt kap a külpiacok erősítése
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által komponált magyar bor nyert a világ egyik legrangosabb versenyén
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja: Rubint Réka: „Engem egyetlen dolog fáraszt: a pihenés…”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: új csillagok és visszatérő húzónevek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Agrármarketing Centrum: befejeződött a „Fejlődő vidék” kampány
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >