Netflix hatás a termékeladásban
A Netflix sorozatok kimutatható hatással vannak a tartalomhoz kapcsolódó termékkategóriák forgalmára az USA-ban. Az NPD Group kutatói három sikerműsoron keresztül mutatják be, hogyan.
A POPAI Magyarország* anyaszervezete, a Shop! központ által kiadott Retail Enviroments oldalakon Jo Rossman főszerkesztő szerint a sorozatfüggőség akár már dicséretnek is számít a világjárvány és a maradjotthon rendelkezések miatt.
A vezércsel
Rögtön debütálása után megugrott ennek a minisorozatnak az amerikai nézési ideje, az első 9 nap alatt 40,8 millió órát tett ki . Egy fiatal, függőségekkel küzdő, zseniális amerikai sakkozó lány sorsát mutatja be 7 részben a hidegháború idején. Nem csak az USA-ban, de világszerte nagy sikerrel fut. Újra divatossá tette a sakkot, bestseller lett az eredeti regény és nagyságrendekkel megnőtt az eladott sakkészletek száma. Az Egyesült Államokban a sakkkészletek egységértékesítése 87%-kal, a sakkkönyvek értékesítése pedig 603%-kal nőtt.
-Az, hogy a streaming televíziós sorozatok hatással lehetnek a termékek értékesítésére, nem új keletű, de végre képesek vagyunk az adatokon keresztül is ezt bemutatni. A sakkkönyvek és a sakkkészletek eladásai, amelyek korábban évek óta változatlanok voltak vagy csökkentek, hirtelen emelkedni kezdtek, a népszerű, új sorozatnak köszönhetően – mondja Juli Lennett, az NPD játékipari tanácsadója.
Az NPD amerikai Retail Tracking Service (kiskereskedelmi változások követése szolgáltatás) adatai alapján az Egyesült Államokban a heti sakkkészlet értékesítése 13 hétig viszonylag alacsony volt, csak a „The Queen’s Gambit” (A vezércsel) debütálása után kezdett gyorsan nőni. A sakkkönyvek értékesítésének hasonló emelkedését mutatta ki az NPD BookScan, amely az Egyesült Államok nyomtatott könyvegységeinek eladását figyeli. Ezek a könyvek lettek a sorozat nyomán keresettek: Bobby Fischer – Bobby Fischer tanítja a sakkot, Jose Capablanca – A sakk alapjai, Michael Basman – Sakk gyerekeknek és Jeremy Silman – A teljes sakk stratégia: nagymester technikák A-tól Z-ig.
Érdekesség a sorozat utóélete is. A Netflix egy werkfilmmel szinte egy új, bónusz részt adott még a rajongóknak. Karácsonyra pedig a Netflix Twitter oldalán megjelentetett egy 3 és félperces beszélgetést, amit Anya Taylor-Joy (A vezércsel főszereplője) folytatott Polgár Judit magyar női sakknagymesterrel, a sakktörténelem legjobb női sakkozójával.
Barbie Álomház kalandok
A sorozat második évadát 2020 márciusában adta ki a Netflix. A Barbie Princess Adventure című film pedig szeptemberben növelte meg jelentősen az összes Barbie-hoz kötődő nézett óraszámot a Netflix-en. A játékértékesítések követték ezt a trendet, mivel a Barbie-termékek értékesítése a Barbie-címek nézési óráinak növekedésével együtt nőtt az NPD Group mérései szerint.
-A Barbie eladások növekedéséhez hozzájárult a Barbie Dreamhouse, amely 2020 márciusától szeptemberig az Egyesült Államok tíz leggyorsabban eladott játékának egyike volt. A Netflix-en futó Barbie Dreamhouse Adventures legújabb szezonja márciusban debütált, éppen akkor, amikor elkezdődtek a maradjotthon rendelkezések, és a gyerekes családok sokkal több streaming videót kezdtek nézni – mondja Juli Lennett.
A Barbie-címek Netflix-en való megtekintésével töltött idő több mint kétszeresére nőtt február és június között, ezzel párhuzamosan nőttek a Barbie játékeladások is.
Az otthoni élet szervezése (The home edit life)
Az azonos című, csináld magad, önsegítő könyv sikerére épül a Netflix sorozat, ez a páros jól segíti a kapcsolódó termékkategóriák növelését. A szerzők Clea Shearer és Joanna Teplin tippeket kínálnak a nézők számára, hogyan „szervezzék, kategorizálják és rendezzék a rendetlenséget, hogy lenyűgöző új tereket hozzanak létre lakásukban”. Az otthoni irodáktól kezdve a konyhai kamrákig mindent megszépítenek és rendbe tesznek.
2020 szeptember 15-i megjelenése óta a The Home Edit Life könyv több mint 100 000 példánya kelt el, ez most a legkeresettebb könyv az otthoni takarítás, háztartás és szervezés témakörben. Az NPD BookScan szerint a könyvegységek értékesítése ebben a témában megduplázódott 2020 harmadik negyedévében a második negyedévhez képest, a The Home Edit Life sikerének köszönhetően.
Ugyanakkor a tárolási kategória 9% -kal nőtt az előző év azonos időszakához képest a szeptemberrel végződő 6 hónapban, és csak szeptember hónapban 13% -kal nőtt az előző év szeptemberéhez képest. A felíró-, kréta-, bemutató- és csipeszes táblákból származó bevétel április és szeptember között 19%-kal, szeptember hónapban pedig 36%-kal nőtt. Szeptemberben a legjobban növekvő alkategóriák között szerepelt az irattárolás és tárolás, például a tárolódobozok és a mappák 20%-kal, a kombinált táblák 73%-kal nőttek.
-A korlátozások, távmunka, távoktatás miatt sok amerikai számára az otthon átszervezése hobbivá vagy prioritássá vált, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a rendelkezésre álló terekből – mondja Leen Nsouli, az NPD irodaszer-ipari elemzője.
A konyhai élelmiszer-tárolók értékesítése 27%-kal nőtt a 2020 szeptemberével végződő 6 hónapban, szeptemberben pedig 17%-kal. Az élelmiszerek tárolásának minden szegmense nőtt, amiben a különböző tartók és üvegek jártak az élen.
-A COVID eredményeként sok fogyasztó többet eszik otthon, olyan hobbikra vállalkozik, mint a főzés és a befőzés, ezáltal a konyha és a kamra helyiségeit is jobban ki akarja használni. A megvásárolt és elkészített ételek funkcionális és szép tárolása fontosabb, mint valaha, hiszen annyi időt töltünk otthonaink ezen területein – mondja Joe Derochowski, az NPD háztartási iparág tanácsadója.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >