Népszerű a pálinkafogyasztás
A kereskedelmi főzésű pálinkák aránya évi 10 százalékkal nő, ám a jelenlegi évi 1,5-2 milliós termelés jócskán alatta marad a 10 százalékkal csökkenő, de még mindig 5 millió litert produkáló bérfőzésnek.
Egy év alatt 3,5 liter tiszta szeszt iszik meg egy átlagos magyar ember. A kereskedelmi főzésű pálinkák aránya évi 10%-kal nő, de még mindig alul marad a bérfőzéshez képest. A fogyasztói szokások is változnak: egyre többen választják a pálinkát a minőségi italok közül, ami főleg a fiatalok körében, évről-évre népszerűbb. A kereskedelmi forgalomba kerülő pálinkákból az egy főre jutó éves fogyasztás 1,5 deciliter – derül ki a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszerlánc-elemzési Főosztályának adataiból.
„A pálinkatermelés 2008-ban mintegy 20 százalékkal nőtt az előző évekhez képest” – nyilatkozta Kasza Gyula, az Élelmiszerlánc-elemzési Főosztály Közkapcsolati Osztályának vezetője.
A szakemberek szerint a növekedés egyik oka, hogy a pálinka szót az Európai Uniós csatlakozást követően levédette Magyarország, ezzel olyan nemzeti itallá lépett elő, mint a görögöknél az Ouzo vagy az olaszoknál a Grappa.
A pálinkaágazat 2008-ban és 2009-ben kiemelkedő mértékű marketingtámogatásban részesült. 2009 tavaszán megalakult a Pálinka Nemzeti Tanács, amelynek legfontosabb feladata a pálinkával kapcsolatos érdekek egyeztetése, a pálinka minőségének megőrzése és hírnevének gondozása – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >