Népszerű a pálinkafogyasztás
A kereskedelmi főzésű pálinkák aránya évi 10 százalékkal nő, ám a jelenlegi évi 1,5-2 milliós termelés jócskán alatta marad a 10 százalékkal csökkenő, de még mindig 5 millió litert produkáló bérfőzésnek.
Egy év alatt 3,5 liter tiszta szeszt iszik meg egy átlagos magyar ember. A kereskedelmi főzésű pálinkák aránya évi 10%-kal nő, de még mindig alul marad a bérfőzéshez képest. A fogyasztói szokások is változnak: egyre többen választják a pálinkát a minőségi italok közül, ami főleg a fiatalok körében, évről-évre népszerűbb. A kereskedelmi forgalomba kerülő pálinkákból az egy főre jutó éves fogyasztás 1,5 deciliter – derül ki a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszerlánc-elemzési Főosztályának adataiból.
„A pálinkatermelés 2008-ban mintegy 20 százalékkal nőtt az előző évekhez képest” – nyilatkozta Kasza Gyula, az Élelmiszerlánc-elemzési Főosztály Közkapcsolati Osztályának vezetője.
A szakemberek szerint a növekedés egyik oka, hogy a pálinka szót az Európai Uniós csatlakozást követően levédette Magyarország, ezzel olyan nemzeti itallá lépett elő, mint a görögöknél az Ouzo vagy az olaszoknál a Grappa.
A pálinkaágazat 2008-ban és 2009-ben kiemelkedő mértékű marketingtámogatásban részesült. 2009 tavaszán megalakult a Pálinka Nemzeti Tanács, amelynek legfontosabb feladata a pálinkával kapcsolatos érdekek egyeztetése, a pálinka minőségének megőrzése és hírnevének gondozása – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >