Németországban megugrott az infláció júliusban
Németországban 2008 augusztusa óta először került 3 százalék fölé a fogyasztói árak éves emelkedésének üteme idén júliusban.
A Destatis csütörtökön ismertetett előzetes adatai szerint júliusban 3,8 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az egy évvel korábbihoz képest a júniusi 2,3 százalék után.
Júniussal összevetve a fogyasztói árnövekedés 0,9 százalékra gyorsult az előző havi 0,4 százalékról.
Elemzők szerényebb, 3,3 százalékos éves és kisebb, 0,5 százalékos havi inflációval számoltak.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) júliusban éves bázison 3,1 százalékkal, havi bázison 0,5 százalékkal emelkedett.
Júniusban a HICP éves bázison 2,1 százalékkal, havi bázison 0,4 százalékkal emelkedett.
Az Európai Központi Bank (EKB) 2 százalékos inflációs célját már a harmadik hónapja meghaladó áremelkedés részben a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett alacsony bázisnak tulajdonítható, de az áremelkedéshez nagyban hozzájárult a járványvédelmi korlátozások enyhítésével felpörgő gazdasági aktivitás és a növekvő lakossági kereslet is.
Júliusban a legnagyobb mértékben, 11,6 százalékkal az energiaárak emelkedtek éves összevetésben a júniusi 9,4 százalék után. Az árucikkek ára 5,4 százalékkal nőtt a júniusi 3,1 százalékot követően. Az élelmiszerek árnövekedése 1,2 százalékról 4,3 százalékra, a szolgáltatásoké pedig 1,6 százalékról 2,2 százalékra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >