Németországban a Ritter Sport csokija lehet egyedül négyzet alakú
A Milka 2016-ban elérte, hogy töröljék a Ritter Sport formájának a védjegyét, de ezt a döntést most megsemmisítették – írja a BBC nyomán az origo.
A Ritter Sport csokoládé alakja 1932-re vezethető vissza: Clara Ritter jött elő azzal az ötlettel, hogy készítsenek olyan csokoládét, ami elfér egy kabátzsebben. A családi vállalat termékét 1933-ban regisztrálták a német szabadalmi és védjegy hivatalnál.
1970-ben pedig megalkották hozzá a jelmondatot is: „négyzet alakú, praktikus és jó”.
Amikor a Milka 2010-ben saját négyzet alakú csokoládét kezdet értékesíteni, az ügy bíróság elé került.
A Mondelez tulajdonában lévő Milka az első tárgyalást megnyerte a szövetségi szabadalmi bíróságon, de ezt a döntést később megsemmisítették, a szabadalmi bíróság pedig egy évvel később úgy döntött, hogy a Ritter megtarthatja a csoki külalakjának monopóliumát.
Általában egy márka nem tarthat igényt formai szabadalomra Németországban, de a bírák ebben az esetben azt állították, hogy a Ritter Sport kivétel.
A fogyasztók úgy vélték, hogy a csokoládé négyszögletes jellege jelzi mind a csokoládé eredetét, mind annak minőségét. A forma nem rendelkezik művészeti értékkel, és nem okoz különbséget az árban sem.
A bíróság döntése alapján így az egyetlen négyszögletes alakú csokoládé a német üzleteik polcain továbbra is a Ritter marad. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >A húsvéti csokoládévásárlás rejtett buktatói: 3 figyelmeztető jel, amire érdemes odafigyelni
Húsvét közeledtével megtelnek a boltok polcai színes csokinyulakkal és tojásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >