Németországban a Ritter Sport csokija lehet egyedül négyzet alakú
A Milka 2016-ban elérte, hogy töröljék a Ritter Sport formájának a védjegyét, de ezt a döntést most megsemmisítették – írja a BBC nyomán az origo.
A Ritter Sport csokoládé alakja 1932-re vezethető vissza: Clara Ritter jött elő azzal az ötlettel, hogy készítsenek olyan csokoládét, ami elfér egy kabátzsebben. A családi vállalat termékét 1933-ban regisztrálták a német szabadalmi és védjegy hivatalnál.
1970-ben pedig megalkották hozzá a jelmondatot is: „négyzet alakú, praktikus és jó”.
Amikor a Milka 2010-ben saját négyzet alakú csokoládét kezdet értékesíteni, az ügy bíróság elé került.
A Mondelez tulajdonában lévő Milka az első tárgyalást megnyerte a szövetségi szabadalmi bíróságon, de ezt a döntést később megsemmisítették, a szabadalmi bíróság pedig egy évvel később úgy döntött, hogy a Ritter megtarthatja a csoki külalakjának monopóliumát.
Általában egy márka nem tarthat igényt formai szabadalomra Németországban, de a bírák ebben az esetben azt állították, hogy a Ritter Sport kivétel.
A fogyasztók úgy vélték, hogy a csokoládé négyszögletes jellege jelzi mind a csokoládé eredetét, mind annak minőségét. A forma nem rendelkezik művészeti értékkel, és nem okoz különbséget az árban sem.
A bíróság döntése alapján így az egyetlen négyszögletes alakú csokoládé a német üzleteik polcain továbbra is a Ritter marad. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Készlethiány és sztrájk miatt nőhet a banán, a csoki és az alkohol ára
A keleti és az Öböl-menti kikötőkben dolgozó part menti munkások…
Tovább olvasom >Egy ideig újra kapható lesz az ikonikus Marathon szelet az Egyesült Királyságban
A Mars Wrigley UK 34 év után ismét elérhetővé teszi…
Tovább olvasom >A KitKat bemutatta legújabb, kikapcsolódásra buzdító reklámfilmjét
A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >