Németországban a Ritter Sport csokija lehet egyedül négyzet alakú
A Milka 2016-ban elérte, hogy töröljék a Ritter Sport formájának a védjegyét, de ezt a döntést most megsemmisítették – írja a BBC nyomán az origo.
A Ritter Sport csokoládé alakja 1932-re vezethető vissza: Clara Ritter jött elő azzal az ötlettel, hogy készítsenek olyan csokoládét, ami elfér egy kabátzsebben. A családi vállalat termékét 1933-ban regisztrálták a német szabadalmi és védjegy hivatalnál.
1970-ben pedig megalkották hozzá a jelmondatot is: „négyzet alakú, praktikus és jó”.
Amikor a Milka 2010-ben saját négyzet alakú csokoládét kezdet értékesíteni, az ügy bíróság elé került.
A Mondelez tulajdonában lévő Milka az első tárgyalást megnyerte a szövetségi szabadalmi bíróságon, de ezt a döntést később megsemmisítették, a szabadalmi bíróság pedig egy évvel később úgy döntött, hogy a Ritter megtarthatja a csoki külalakjának monopóliumát.
Általában egy márka nem tarthat igényt formai szabadalomra Németországban, de a bírák ebben az esetben azt állították, hogy a Ritter Sport kivétel.
A fogyasztók úgy vélték, hogy a csokoládé négyszögletes jellege jelzi mind a csokoládé eredetét, mind annak minőségét. A forma nem rendelkezik művészeti értékkel, és nem okoz különbséget az árban sem.
A bíróság döntése alapján így az egyetlen négyszögletes alakú csokoládé a német üzleteik polcain továbbra is a Ritter marad. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Jön a vegán KitKat
A Nestlé bejelentette, hogy piacra dobja növényi alapú KitKatjét. A…
Tovább olvasom >Tizenötmillió fontot invesztál a Mondelez új gyártósorába
A Mondelez International 15 millió fontot fektet új gyártósorába Bournville-i…
Tovább olvasom >További cikkeink
Coca-Cola: Az üres palack és alumíniumdoboz is érték, a versenytársaké is!
Mindannyiunk célja egy körforgásos gazdaság létrehozása. Ez azonban csak közös…
Tovább olvasom >Új vezérigazgató a Cofidis Magyarország élén
Jean-François Rémy 2020. december 1-étől tölti be a Cofidis Magyarországi…
Tovább olvasom >Fokozatosan növeli a fenntartható pamut arányát saját márkás textiltermékeiben a Lidl
A Lidl célul tűzte ki, hogy 2022 végéig 100%-ban fenntartható…
Tovább olvasom >