Németország: se nem vega, se nem vegán a McDonald’s McPlant Burger és a McPlant Nuggets
Nagy port kavart a német közösségi médiában a hír, miszerint a McDonald’s McPlant burger és McPlant nuggets nem alkalmas sem vegánok, sem vegetáriánusok számára az elkészítésükhöz használt szószok és amiatt, hogy a termékek érintkezhetnek állati hússal, hiszen ugyanazon a grillsütőn készülnek, mint a hústermékek.
Ráadásul ezeknek a termékeknek a bevezetésével a vegánbarát hamburgerek is eltűnnek az éttermekből: a „Veganburger TS” és a „Fresh Vegan TS” a gyér keresletre hivatkozva lekerül az étlapokról, és a minden jel szerint sajtot és tojásalapú szószt is tartalmazó Beyond Meat termékek lépnek a helyükbe.
A McPlant közvetlenül a flexitáriánusokat célozza, hiszen mindig is ők jelentették a „növényi alapú” gyorséttermi termékek elsődleges fogyasztóit.
„A két termékkel a vendégeket arra szeretnénk ösztönözni, hogy kipróbálják a húsmentes alternatívákat” – áll a McDonald’s sajtóközleményében. – „A McPlant új növényi alapú kínálata alapvetően minden vendégünknek, de kifejezetten a flexitáriánusoknak szól. Ezzel az új platformmal szeretnénk megfelelő növényi alapú alternatívákat kínálni, és örülünk, ha néhány vendégünket a húsról való alkalmankénti lemondásra tudjuk ösztönözni.” //
Kapcsolódó cikkeink
Erőteljes növekedés előtt a növényi alapú étrend-kiegészítők piaca
A növényi alapú étrend-kiegészítők globális piaca a 2025-ös 27,52 milliárd…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bolti eszközök és berendezések, 1. rész: Kevesebb kibocsátás, több kontroll
A kiskereskedelmi terek átalakulása ma már nem csupán esztétikai vagy…
Tovább olvasom >Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze
A görögdinnye nem csupán hűsítő nyári csemege, hanem valódi íz-…
Tovább olvasom >Melyek a legtöbbet használt digitális gyakorlatok a szállodaiparban, amik a környezetnek is jót tesznek?
A turizmus világszerte a globális szén-dioxid-kibocsátás közel 10%-áért felel, ezért…
Tovább olvasom >