Német területen ritkaságszámba megy az ingyenes kiszállítás
Németországban, Ausztriában és Svájcban az online kiskereskedőknek csak egy töredéke kínál ingyenes házhoz szállítást – a többség 2-5 euró közötti összeget számol fel a szolgáltatásért – állapítja meg a német kiskereskedelmi intézet, az EHI legfrissebb felmérése.
A DACH-régióban vizsgált 81 működő online kiskereskedő közül mindössze négy biztosít ingyenes házhoz szállítást.
Három kiskereskedő esetében a szállítási költség átlagosan 2 euró alatt van, az eladók legnagyobb csoportja (47, azaz az összes 58%-a) átlagosan 2-5 eurót, 38 szolgáltató (47%) pedig átlagosan 5-10 eurót számít fel a megrendelés házhoz juttatásáért. Néhányan még ennél is többet kérnek a vásárlóktól a szolgáltatásért.
Az ingyenes szállítás tehát messze nem általános, sokkal inkább kivételes a DACH-régióban. Az EHI tanulmánya azt is kiemelte, hogy a három vizsgált országban nagy hangsúlyt helyeznek az online kiskereskedők a visszaküldések elkerülésére.
Az EHI közleményében a kutatási eredményeket annak tudja be, hogy az online kiskereskedők jelenleg némiképp „szembeszélben” kell, működjenek. Az intézet szerint „ideje felülvizsgálniuk folyamataikat és költségstruktúrájukat, és szükség esetén optimalizálniuk kell azokat”, hiszen „azt követően, hogy az online kiskereskedelem hosszasan növekedett a jelenlegi előrejelzések korántsem optimisták”.
Tavaly először fordult elő, hogy Németországban kétszámjegyű csökkenést regisztráltak az online költésekben – jelentette nemrégiben a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland.
Ugyanakkor a fogyasztók is figyelnek költéseikre, amint azt a héten közzétett Ecommerce Delivery Benchmark Report 2024 jelentés is mutatja, amely nyolc nagy online piacon – köztük Németországban és négy másik európai országban – végzett átfogó kutatáson alapul. Az Auctane tanulmánya szerint a fogyasztók a szállítási díjakat fontosság szempontjából a gyorsaság, a kényelem, a nyomon követés és a fenntarthatóság elé sorolják.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
A Biolanddal együttműködve bővíti bio kínálatát a REWE
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Bővíti elektromos teherautó-flottáját a Lidl Austria
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >230 millió euróból épít új elosztóközpontot Felső-Ausztriában a dm
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hiába feleződött a kakaó ára, a csokoládé nem lesz olcsóbb
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Temu letarolja a hazai webshopokat – a karácsony sem hoz változást
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Magyar Élelmiszerbank 44 000 élelmiszercsomagot állít össze az ALDI első adventi vásárának bevételéből
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
