Német területen ritkaságszámba megy az ingyenes kiszállítás
Németországban, Ausztriában és Svájcban az online kiskereskedőknek csak egy töredéke kínál ingyenes házhoz szállítást – a többség 2-5 euró közötti összeget számol fel a szolgáltatásért – állapítja meg a német kiskereskedelmi intézet, az EHI legfrissebb felmérése.
A DACH-régióban vizsgált 81 működő online kiskereskedő közül mindössze négy biztosít ingyenes házhoz szállítást.
Három kiskereskedő esetében a szállítási költség átlagosan 2 euró alatt van, az eladók legnagyobb csoportja (47, azaz az összes 58%-a) átlagosan 2-5 eurót, 38 szolgáltató (47%) pedig átlagosan 5-10 eurót számít fel a megrendelés házhoz juttatásáért. Néhányan még ennél is többet kérnek a vásárlóktól a szolgáltatásért.
Az ingyenes szállítás tehát messze nem általános, sokkal inkább kivételes a DACH-régióban. Az EHI tanulmánya azt is kiemelte, hogy a három vizsgált országban nagy hangsúlyt helyeznek az online kiskereskedők a visszaküldések elkerülésére.
Az EHI közleményében a kutatási eredményeket annak tudja be, hogy az online kiskereskedők jelenleg némiképp „szembeszélben” kell, működjenek. Az intézet szerint „ideje felülvizsgálniuk folyamataikat és költségstruktúrájukat, és szükség esetén optimalizálniuk kell azokat”, hiszen „azt követően, hogy az online kiskereskedelem hosszasan növekedett a jelenlegi előrejelzések korántsem optimisták”.
Tavaly először fordult elő, hogy Németországban kétszámjegyű csökkenést regisztráltak az online költésekben – jelentette nemrégiben a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland.
Ugyanakkor a fogyasztók is figyelnek költéseikre, amint azt a héten közzétett Ecommerce Delivery Benchmark Report 2024 jelentés is mutatja, amely nyolc nagy online piacon – köztük Németországban és négy másik európai országban – végzett átfogó kutatáson alapul. Az Auctane tanulmánya szerint a fogyasztók a szállítási díjakat fontosság szempontjából a gyorsaság, a kényelem, a nyomon követés és a fenntarthatóság elé sorolják.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >