Német területen ritkaságszámba megy az ingyenes kiszállítás
Németországban, Ausztriában és Svájcban az online kiskereskedőknek csak egy töredéke kínál ingyenes házhoz szállítást – a többség 2-5 euró közötti összeget számol fel a szolgáltatásért – állapítja meg a német kiskereskedelmi intézet, az EHI legfrissebb felmérése.
A DACH-régióban vizsgált 81 működő online kiskereskedő közül mindössze négy biztosít ingyenes házhoz szállítást.
Három kiskereskedő esetében a szállítási költség átlagosan 2 euró alatt van, az eladók legnagyobb csoportja (47, azaz az összes 58%-a) átlagosan 2-5 eurót, 38 szolgáltató (47%) pedig átlagosan 5-10 eurót számít fel a megrendelés házhoz juttatásáért. Néhányan még ennél is többet kérnek a vásárlóktól a szolgáltatásért.
Az ingyenes szállítás tehát messze nem általános, sokkal inkább kivételes a DACH-régióban. Az EHI tanulmánya azt is kiemelte, hogy a három vizsgált országban nagy hangsúlyt helyeznek az online kiskereskedők a visszaküldések elkerülésére.
Az EHI közleményében a kutatási eredményeket annak tudja be, hogy az online kiskereskedők jelenleg némiképp „szembeszélben” kell, működjenek. Az intézet szerint „ideje felülvizsgálniuk folyamataikat és költségstruktúrájukat, és szükség esetén optimalizálniuk kell azokat”, hiszen „azt követően, hogy az online kiskereskedelem hosszasan növekedett a jelenlegi előrejelzések korántsem optimisták”.
Tavaly először fordult elő, hogy Németországban kétszámjegyű csökkenést regisztráltak az online költésekben – jelentette nemrégiben a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland.
Ugyanakkor a fogyasztók is figyelnek költéseikre, amint azt a héten közzétett Ecommerce Delivery Benchmark Report 2024 jelentés is mutatja, amely nyolc nagy online piacon – köztük Németországban és négy másik európai országban – végzett átfogó kutatáson alapul. Az Auctane tanulmánya szerint a fogyasztók a szállítási díjakat fontosság szempontjából a gyorsaság, a kényelem, a nyomon követés és a fenntarthatóság elé sorolják.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Javult a németországi üzleti hangulat augusztusban az ifo felmérése szerint
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult az üzleti hangulat Németországban…
Tovább olvasom >Papírpalackos bort vezet be kínálatába a német Rossmann
A Rossmann a németországi kereskedők közül elsőként dob piacra nagy…
Tovább olvasom >Ausztriában több mint egyéves csúcsra gyorsult az infláció júliusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetesen becsült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gulyás Gergely: november 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot
November 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot – jelentette ki a Miniszterelnökséget…
Tovább olvasom >Szűkebb kört érint a plázastop szigorítása, de így is terhet róhat a kereskedőkre
A Taylor Wessing nemzetközi ügyvédi iroda friss elemzése szerint a…
Tovább olvasom >Új rekordot döntött a világ instant tésztaleves-fogyasztása – Magyarország stabilan a TOP50-ben
A világ instant tésztaleves-fogyasztása új csúcsra ért: a World Instant…
Tovább olvasom >