Német megoldások a vendéglátás munkaerő-problémáinak kezelésére
A Szövetségi Statisztikai Hivatal által közölt előzetesen becsült adatok szerint a németországi vendéglátóipar jelentősen magához tért 2022-ben a koronavírus okozta válságból.
A DEHOGA német vendéglátóipari szövetség becslése szerint jelenleg mintegy 50 ezer álláshely nyitott a német vendéglátóhelyeken – olvastuk a VIMOSZ által ismertetett statisztikát.
Jellemző, hogy a hiány kezelésére egyre gyakoribb az áttérés az önkiszolgálásra, rövidebb nyitvatartási idők vannak érvényben, megjelennek teljes bezárások is. Vannak példák, ahol az átalakítás utáni újranyitás lehetetlenül el a munkaerő hiányában. Egyes vállalkozások több zárva tartási nappal, csökkentett ajánlattal és megemelt árakkal próbálnak ellenkormányozni a problémák megoldása érdekében. A szövetség szerint tavasszal a hiányszámok egyértelműen tovább fognak növekedni annak ellenére, hogy már tapasztalják a Covid alatt a logisztikába vagy kiskereskedelembe átvándorolt munkavállalók visszatérését, illetve a képzési paletta reformja is a helyzet javítása irányába hat.
A legutóbb kijött hivatalos statisztikai adatok szerint azonban az ágazat foglalkoztatottjainak száma még 3,7%-kal a válság előtti szinten van, így a vezetők abban bíznak, hogy a probléma enyhítéséhez nagyban hozzájárulhat az új bevándorlási reform, melynek következtében bizonyos végzettséggel és készségekkel harmadik országokból egyszerűbben jut be a munkaerő. A vendéglátás egyre jobb béreket ajánl, ugyanakkor előtérbe kerülnek a rugalmasabb munkaidőre vonatkozó igényeknek történő megfelelés, például a hétvégi szabadidő témaköre is. Mindez persze az infláció és a magas energiaköltségek mellett komoly terhelést jelent az ágazat vezetőinek. Közben a szakszervezet részéről a szakképzettek számára havi 3 ezer euró minimálbér igényt jeleztek.
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >