Német megoldások a vendéglátás munkaerő-problémáinak kezelésére
A Szövetségi Statisztikai Hivatal által közölt előzetesen becsült adatok szerint a németországi vendéglátóipar jelentősen magához tért 2022-ben a koronavírus okozta válságból.

Az ágazat foglalkoztatottjainak száma még 3,7%-kal a válság előtti szinten van
A DEHOGA német vendéglátóipari szövetség becslése szerint jelenleg mintegy 50 ezer álláshely nyitott a német vendéglátóhelyeken – olvastuk a VIMOSZ által ismertetett statisztikát.
Jellemző, hogy a hiány kezelésére egyre gyakoribb az áttérés az önkiszolgálásra, rövidebb nyitvatartási idők vannak érvényben, megjelennek teljes bezárások is. Vannak példák, ahol az átalakítás utáni újranyitás lehetetlenül el a munkaerő hiányában. Egyes vállalkozások több zárva tartási nappal, csökkentett ajánlattal és megemelt árakkal próbálnak ellenkormányozni a problémák megoldása érdekében. A szövetség szerint tavasszal a hiányszámok egyértelműen tovább fognak növekedni annak ellenére, hogy már tapasztalják a Covid alatt a logisztikába vagy kiskereskedelembe átvándorolt munkavállalók visszatérését, illetve a képzési paletta reformja is a helyzet javítása irányába hat.
A legutóbb kijött hivatalos statisztikai adatok szerint azonban az ágazat foglalkoztatottjainak száma még 3,7%-kal a válság előtti szinten van, így a vezetők abban bíznak, hogy a probléma enyhítéséhez nagyban hozzájárulhat az új bevándorlási reform, melynek következtében bizonyos végzettséggel és készségekkel harmadik országokból egyszerűbben jut be a munkaerő. A vendéglátás egyre jobb béreket ajánl, ugyanakkor előtérbe kerülnek a rugalmasabb munkaidőre vonatkozó igényeknek történő megfelelés, például a hétvégi szabadidő témaköre is. Mindez persze az infláció és a magas energiaköltségek mellett komoly terhelést jelent az ágazat vezetőinek. Közben a szakszervezet részéről a szakképzettek számára havi 3 ezer euró minimálbér igényt jeleztek.
Kapcsolódó cikkeink
Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >