Nem változott a GfK német hangulatindexe
Az elemzői várakozásokkal összhangban nem változott a GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó, előremutató német hangulatindexe: a szerdán közölt adatok szerint az index a júliusival megegyező 10,1 ponton maradt.
A piaci elemzők többsége is 10,1 pontos értékre számított augusztusra.
Az index értéke már az ötödik egymást követő hónapban tartózkodott a 10 pont feletti tartományban, a legmagasabb értéket, 10,2 pontot júniusra mérték. A 10,2 pontos érték 2001 októbere óta a legmagasabb szint, akkor 11,0 ponton állt a mutató.
A következő 12 hónaphoz kapcsolódó várakozások mutatója 6,5 ponttal, 18,4 pontra süllyedt, így két hónap leforgása alatt immár 20 ponttal lett kisebb. Mindazonáltal így is pozitív tartományban, jóval a 0 pontos hosszú távú átlag felett áll. Ez azt jelenti, hogy a németek továbbra is bíznak abban, hogy a gazdaság a következő hónapokban is bővülni fog, csak nem olyan erős ütemben, mint azt még pár hete gondolták.
A jövedelmekhez kapcsolódó várakozások mutatója újabb rekordszintre, 1,4 ponttal, 58,6 pontra emelkedett az előző havi 57,2 pontról. A fogyasztók vásárlási hajlandósága viszont 1,6 ponttal, 55,4 pontra csökkent, de így is nagyon magas szinten áll.
A gazdaságkutató elemzése szerint a minden hónapban 2000 fogyasztó megkérdezése alapján készülő felmérés adataiból arra lehet következtetni, hogy stabilizálódott a fogyasztói hangulat. Egyfelől a jelenlegi fogyasztási trendek azt jelzik, hogy a magánfogyasztás lesz a gazdasági növekedés egyik húzóereje idén. Ugyanakkor nemcsak a hazai feltételek játszanak szerepet, a nemzetközi helyzet, az európai és a közel-keleti válságok, különös tekintettel a görögországi adósságtárgyalásokra, veszélyt jelenthetnek a német gazdaságra.
A GFK becslése szerint idén 1,5 százalékkal bővülhetnek a személyes kiadások a tavalyi 1,2 százalékos növekedés után a német piacon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >Csökkent a hazai sonkafogyasztás
A Magyar Hússzövetség által kiadott friss adatok szerint a húsvéti…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >