Nem talált minőségi hibát a Nébih a kakaós tejeknél
Kakaós tejeket és italokat ellenőrzött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), az összesen 39 termék, 19 kakaós tej és 20 ital vizsgálata szerint minőségi és biztonsági problémát nem találtak a szakemberek, kizárólag jelölési hibák miatt kellett a hatóságnak eljárást indítania – közölte a Nébih az MTI-vel csütörtökön.
A közlemény szerint súlyos jelölési hiba, ha az összetevők között nem tüntetik fel a gyártásnál felhasznált aromát, vagy az adalékanyagot. A hivatal 24 esetben indított hatósági eljárást jelölési hiba miatt, ebből három termék gyártója – súlyos szabálysértés miatt – összesen mintegy 500 ezer forint élelmiszer-ellenőrzési bírságra számíthat, a többi élelmiszer-vállalkozás figyelmeztetésben részesül – közölte a Nébih.
A laktózmentesként árusított mintáknál a laktóztartalmat is ellenőrizték a szakemberek, ezeknél a termékeknél nem merült fel kifogás.
Az öt legnagyobb hazai tejtermék-előállító vállalkozásnál helyszíni szemlét is végeztek a hivatal munkatársai, a gyártóknál az alapanyagtól a csomagolóanyagig mindent leellenőriztek. Az eredmények azt mutatják, hogy minőségi és biztonsági szempontból is bízni lehet a hazai gyártású termékekben – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >