Magazin: Nem spórolunk a tisztítószereken

Dátum: 2017. 11. 06. 07:00

A piacon tapasztalható tendencia szerint a fogyasztók a hagyományos tisztítószerektől elfordulva egyre inkább az innovatív termékek (WC-tisztító rudak, törlőkendők, speciális felülettisztító spray-k) használatára térnek át, és hajlamosak azokért magasabb árat is fizetni. Az egész éves szezon miatt az eladásokat a kommunikáció, az aktivitások, illetve az időszakonként megjelenő limitált szériás termékek egyszeri megjelenései irányítják.

Akereskedelmi csatornák súlya az elmúlt évben jelentősen nem változott, minden értékesítési csatorna növekszik. Ezen belül a legnagyobb, két számjegyű növekedést a diszkontok érték el. A tisztítószerek eladási forgalmában nem különösebben beszélhetünk szezonalitásról.

Tisztít, fertőtlenít, frissít

A háztartási tisztítószer kategória legnagyobb súllyal bíró szegmensét alkotó WC-tisztító rudak az elmúlt évben 11%-ot növekedtek, amely jelentősen felülmúlja a kategória átlagos növekedési ütemét. Mindez a fentebb említett fogyasztói magatartás változásával magyarázható, amelyből egyértelműen kiderül, hogy a fogyasztók számára a hatékony tisztítás mellett a kényelem is egyre fontosabb szerepet tölt be a termékválasztásnál, és a WC-blokkok piacán megjelenő innovációk mindezen igényüknek
megfelel.

– A WC-tisztító rudak kategóriája nőtt a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A dinamikus növekedés a szilárd WC-tisztító rudaknak köszönhető. Jól látszik, hogy az elmúlt években a fogyasztók a folyékonyról a szilárd rudakra tértek át. A WC-blokkok évről évre nagy ütemben növekednek. Büszkék vagyunk rá, hogy a növekedés nagy részét a mi márkánk, a Bref hozta a kategóriának – ismerteti Vékásy Bernadett, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.


Vékásy Bernadett
brand manager
Henkel Magyarország

 

Hódítanak a szórófejes formátumok

Az ablaktisztítók körében a márkafelosztásokat illetően nem sok változást láthatunk. A kategória kismértékben növekszik. Továbbra is a szórófejes, valamint az újratöltős ablaktisztítók a legnépszerűbbek a fogyasztók körében. A törlőkendők és felülettisztító spray-k esetében megfigyelhető az egyes felületekre specializált termékek megjelenése és elterjedése.

A hatékony tisztítás mellett a fogyasztóbarát felhasználási mód is nagy szerepet játszik a termékfejlesztéseknél. A cégek igyekeznek modern formátumú termékekkel jelen lenni a piacon, ezért a fogyasztók egyre nagyobb választékkal találkoznak a WC-blokkok, fertőtlenítő, felülettisztító spray-k és törlőkendők polcain. A Cif új szórófejes termékei az eddiginél még hatékonyabban távolítják el a makacs szennyeződéseket, legyen szó akár vízkőről vagy zsíros szennyeződésekről. Szórófejes kialakításuknak köszönhetően könnyedén felvihetőek vízszintes és függőleges felületekre egyaránt, megkönnyítve ezzel a mindennapi takarítást.

– Az Unilevernél igyekszünk úgy kialakítani a portfóliónkat, hogy megoldást nyújtsunk a fogyasztók otthonában előforduló összes higiéniai problémára és a speciális felületek tisztítására is. 2017-ben új arculatot kapott a Cif Power & Shine zsíroldó és vízkőoldó spray, és ugyancsak a Cif márka alatt bevezettünk 2 új felülettisztító Power & Shine törlőkendőt, amelyek kényelmes használata megkönnyíti a fürdőszobai és konyhai szennyeződések mindennapos tisztítását. Emellett a Cif spray-k olyan speciális igényekre is megoldást kínálnak, mint a penész eltávolítása, az inox felületek vagy a grillsütők tisztítása. Háztartási tisztítószer márkáink (Domestos, Cif, Flóraszept, Szavo) magas márkaismertséggel bírnak Magyarországon, ezért a terméktámogatások főként az innovációk előnyeinek bemutatására szolgálnak. A minél szélesebb körű elérés érdekében a Cif és a Domestos termékbevezetéseket erős televíziós médiatámogatás kíséri, valamint bolti szinten is látványos másodlagos kihelyezéseket tudhatnak magukénak – hangsúlyozza Balog Terézia, az Unilever Magyarország Kft. brand managere.

– Folyamatosan figyeljük az aktuális piaci trendeket, fogyasztói igényeket, és ennek megfelelően fejlesztjük ki új termékeinket is. Így biztosítani tudjuk, hogy az új termékeink illeszkednek a fogyasztói elvárásokhoz, például illatban, formulában vagy éppen kiszerelésben.Mindemellett célunk, hogy úttörő megoldásokkal szolgáljunk a fenntartható fejlődés érdekében. Hagyományos marketingeszközökkel továbbra is szinte folyamatosan jelen vagyunk a médiában: TV-reklámokon, print hirdetéseken keresztül, de egyre nagyobb hangsúlyt kap a digitális marketingtámogatás és az eseménymarketing is. Fogyasztói promóciókkal folyamatosan jelen vagyunk a különböző kereskedelmi csatornákban – tájékoztat Vékásy Bernadett.

A DunaPro nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a már bevezetett és sikeres termékek esetében szélesebb választási lehetőséget adjon a fogyasztóknak.

– Egy 60 éve a piacon lévő termékcsaládnál természetesen rendkívül fontos, hogy az új fogyasztói igényeknek is maradéktalanul eleget tegyen. Éppen ezért nagy figyelmet fordítunk az innovációra is. Idén nyáron egy új termékkel jelentkeztünk a piacon, amellyel lefedtünk egy, a portfóliónkból eddig hiányzó szegmenst. Az Ultra ablaktisztítóval az üvegfelületeket varázsolhatjuk ragyogóvá. A termék hatékonyan távolítja el a szennyeződéseket, zsiradékokat, és nem csíkoz. Ezenkívül kellemes citromillata még jobban felerősíti a tisztaság és frissesség érzetét az otthonokban. Az új termék listázása jelenleg még zajlik. A tradicionális partnerekhez már részben bekerült, de ennél jóval szélesebb listázást szeretnénk elérni, és a modern csatornáknál is hozzáférhetővé szeretnénk tenni, ezért még nagyon sok feladat áll előttünk. Az új termék értékesítését partnereinknél különböző árakciókkal, leaflet megjelenésekkel, illetve display kihelyezésekkel támogatjuk – mutatja be termékfejlesztéseiket Királyfai Zsuzsanna, a DunaPro Brand managere.

Törlőkendők 3D-ben

A háztartási tisztítószerek eszközeit vizsgálva a szivacsok és törlőkendők kategóriája megkerülhetetlen, melyek tekintetében pár százalékkal nőtt a fogyasztás az elmúlt időszakot tekintve. Megfigyelhető, hogy egyre kedveltebbek a színes, mikroszálas törlőkendők, melyek hosszan tartóak, mosógépben is moshatók, és szinte egyáltalán nem szükséges tisztítószert használni hozzájuk.

– Mivel a törlőkendők kategóriájában a legdinamikusabban fejlődő szegmensnek a mikroszálas törlőkendők bizonyulnak, így a Vileda is fejleszt ebben a kategóriában, különböző nyomott designos egyedi kendőket. Idén dobta piacra a legnépszerűbb klasszikus sárga háztartási törlőkendő megújult verzióját, mely 3D struktúrával rendelkezik, így hatékonyabb a szennyeződés eltávolításában, és még tartósabb, mint eddig volt. A termék saját gyárunkban készül, levédett technológiával – ismerteti fejlesztéseiket Oláh Edit, a Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketing managere.


Oláh Edit
marketing manager
Freudenberg Háztartási Cikkek

A Vileda a tisztítószivacsok esetében is a prémium kategóriában fejleszt: pl. speciális teflonfelületek tisztítására kínál termékeket.

– Mivel a Vileda piacvezető márka, így kötelességünk évről évre megújulni, fiatalosságot, trendet mutatni a piacon. Legújabb fejlesztésünk a Color Pur Active szivacs, mely egyedi, színes dörzsi réteggel rendelkezik, a szivárvány különböző színeiben kapható. A Vileda szivacsok és törlőkendők területén speciális display-kihelyezéseket alkalmaz, illetve tapasztalatunk alapján a 2+1 és hasonló on-pack promóciókat kedvelik a vásárlók, amikor ajándékba kap egy terméket – teszi hozzá Oláh Edit.

Szeredi A.

Kapcsolódó cikkeink