Nem maradt le a magyar kiskereskedelem
Az Eurostat gyorsbecslése szerint 2006. decemberben az Európai Unió 25 tagállamában átlagosan 3,3 százalékkal, az eurózóna országaiban 2,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelem bevétele az előző év azonos hónapjához képest. A magyar kiskereskedelem dinamikája megfelelt az EU átlagának.Magyarországon a változatlan áron számított kiskereskedelmi forgalom 2006 egészében 4,4 százalékkal, az utolsó évnegyedben 2,6 százalékkal, decemberben pedig 3,3 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.
A hivatalosnak tekinthető KSH-adatok szerint a hazai kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2006-ban összesen 6001 milliárd forint értékű árut forgalmaztak. A kiskereskedelmi eladások 47,7 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 21,9 százaléka a bútor-, háztartási cikk-, építőanyag-, 12,1 százaléka a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikk-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott, a többi szakágazat részesedése 18,3 százalék volt. Decemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma elérte a 683 milliárd forintot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >