Nem használ többé aszpartamot a SPAR Austria saját márkás termékeiben
A SPAR Austria bejelentette, hogy a saját márkás tejtermékeiben megtiltotta az aszpartam használatát, és lassan teljesen kivonja a mesterséges édesítőszert a teljes márkaválasztékából.

Fotó: SPAR | (c) Johannes Brunnbauer
Jelenleg a SPAR Austria sajátmárkás termékeinek 99%-a aszpartammentes, a tej- és tejtermékportfólió pedig idén ősztől 100%-ban nélkülözi azt – közölte a kiskereskedő.
Egy 2023 szeptemberében végzett felmérés szerint az osztrák fogyasztók mintegy 80%-a „aggódik” amiatt, hogy a WHO a közelmúltban az aszpartamot „potenciálisan rákkeltőnek” minősítette.
– A SPAR-nál mi az elmúlt években előre láttuk, hogy az iparág el fogja kezdeni a túl sok cukor és a mesterséges édesítőszerek használatának mellőzését – nyilatkozta Markus Kaser, a SPAR Austria igazgatótanácsának tagja. – Különösen a SPAR saját márkás termékeinkkel szeretnénk, ha a fogyasztók a természetes ízre és az ételek valódi élvezetére tudnának összpontosítani.
– Az aszpartam elhagyása tűnt számunkra a következő logikus lépésnek. Mindent megteszünk azért, hogy az utolsó SPAR sajátmárkás termékekből is eltávolítsuk az aszpartamot.
Cukortartalom
A SPAR Austria felmérése szerint a válaszadók több mint kétötöde (41,2%) vásárláskor már a termékek cukortartalmát is figyelembe veszi, azaz ők többen vannak, mint akik zsír- (28,4%) és a kalóriatartalomra (24,5%) figyelnek. Tízből nyolc ember valamilyen mértékben a cukor alternatíváit is mérlegeli.
Mintegy 56% alkalmanként választja a mesterséges édesítőszereket tartalmazó termékeket, de közel 65%-uk kedvezőtlenül ítéli meg azokat. Emellett 54%-uk egészségkárosítónak tartja a mesterséges édesítőszereket a természetes cukoralternatívákkal és a hagyományos cukorral szemben.
Mesterséges édesítőszereket a vásárlók – többek között – azért fogyasztanak, mert azok jelen vannak a preferált termékekben (49,8%), segítségükkel csökkenthető a bevitt kalóriamennyiség (34,7%), segíthetik a fogyásra (15,1%), illetve a kevesebb édesség fogyasztására (12,3%) vonatkozó célkitűzések elérését.
Kapcsolódó cikkeink
4 egyszerű módszer, amivel mosolyunk egészséges lehet
Világszerte március 20-a a szájápolás világnapja, amelynek célja, hogy ráirányítsa…
Tovább olvasom >Feldolgozott húsok: egészségesek vagy inkább kerülendők?
A magyarok körében rendkívül népszerűek a felvágottak, amelyek gyors és…
Tovább olvasom >Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >