Nem hangulat kérdése

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 06. 27. 08:00

Május első hetében megjelent a Magyar Éttermi Kalauz 2008, amely a két legjelentősebb nemzetközi kiadvány, a Michelin Red Guide és a GaultMillau pontozási rendszerét alapul véve értékelt 150 hazai éttermet. Az ítészek pontszámai alapján a budapesti Csalogány 26 bizonyult az ország legjobb éttermének.– Nem azt tartom a legfontosabbnak, hogy a lista élére kerültünk – mondja Pethő Balázs (képünkön), a Csalogány 26 társtulajdonos-konyhafőnöke. – Sokkal érdekesebb számunkra a pontszám, amely egyértelművé teszi, hogy a nemzetközi szinten mennyit ér az elsőségünk.
A nemzetközi gasztronómia koordináta-rendszerébe elhelyezve a 13,5 pont azt jelenti: a konyha nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét. A Csalogány 26 az egyetlen a tesztelt éttermek között, amelynek sikerült 13 pont fölé kerülni. További kilenc vendéglátóhely ért el legalább 12 pontot – a maximálisan elnyerhető 20-ból.
– Igazából közöttünk az étteremben szóba se került a dolog, nincs is időnk ezzel foglalkozni. Egyébként nem is olyan sokan hívtak fel, hogy gratuláljanak – talán mások is így gondolkodnak. A vendégek viszont kifejezetten büszkék voltak, hogy ilyen elismeréssel bíró helyre járnak…
Pethő Balázs vallja, hogy a legnagyobb eredmény, hogy a vendéglátás jelenlegi gazdasági és szakmai helyzetében sikerült állandó színvonalat biztosítani a Csalogány 26-ban. Úgy tartja, ez a jó étterem legfontosabb ismérve. Ugyanakkor tisztában van azzal, hogy bőven vannak még tartalékok.
– Tudatában vagyunk a hiányosságainknak. Tudjuk, miben kell és miben tudunk fejlődni a továbblépésért. A konyhánk adottságainak kihasználásában is vannak tartalékok, de a minőségi, régiós alapanyagok alkalmazása terén is megtettük az első lépéseket.
Mosolyogva mondja, hogy az eredmény azért némi elégtételt is jelent, hiszen az utóbbi évtizedben az általa preferált gasztronómiai irányvonal miatt sokan tartották – mondjuk ki – hülyének. A dac, a bizonyítás vágya sokat tehet hozzá egy vendéglő, egy séf sikeréhez!
– A magyar vendéglátás feladata, hogy elérjük: ne lehessen az értéktelen dolgokat értékként eladni. És ami a lényeg: a profizmus – akár a színészvilágban – nem lehet pillanatnyi hangulat kérdése. Ahogy a színpadon, úgy a konyhán is nagy boldogság, ha ezt a közönség, a zsűri is visszaigazolja…

Kapcsolódó cikkeink