Nem eszünk elég zöldséget és gyümölcsöt
A Freshfel Europe által közölt friss adatok alapján Magyarország az Európai Unió frisspiaci zöldség-gyümölcs fogyasztási rangsorának középmezőnyének alján helyezkedik el. A 2022-es év során figyelhető volt egy jelentős visszaesés ebben a tekintetben, ami a legnagyobb volt az uniós tagállamok között.

(Fotó: Pixabay)
Ez a visszaesés nem csupán Magyarországra volt jellemző, hanem az egész Európai Unióra kiterjedt, aminek számos oka volt, köztük az orosz-ukrán konfliktus, valamint az infláció és az energiaárak emelkedése.
Az adatok szerint az európai polgárok átlagos napi zöldség-gyümölcs bevitelének csökkenése 5,12%-os volt, ami igen jelentősnek mondható
Magyarország a fogyasztás csökkenése tekintetében az alsó harmad tetején helyezkedik el az uniós rangsorban, és a 2022-es évben közel 10%-os visszaesést tapasztaltak ezen a területen. Bár más országokban, mint például Portugália, Románia vagy Spanyolország, még nagyobb mértékű volt a visszaesés, voltak olyanok is, mint Olaszország vagy Litvánia, ahol ellenkező tendencia figyelhető meg, és nőtt a fogyasztás, annak ellenére, hogy nehéz gazdasági környezetben voltak.
Az Európai Unióban általánosságban elmondható, hogy a friss zöldségek és gyümölcsök napi fogyasztási szintje továbbra is elmarad a WHO által ajánlott értéktől, jelenleg átlagosan csak 350 g/fő/nap.
Ez a tendencia komoly figyelmeztetés lehet az egészséges táplálkozás hiányára és az elhízás, valamint más krónikus betegségek növekvő kockázatára vonatkozóan az Európai Unióban. A friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának ösztönzése és támogatása ezért kulcsfontosságú lehet az egészségesebb és fenntarthatóbb táplálkozási szokások kialakítása érdekében.
FruitVeb
Kapcsolódó cikkeink
Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >NAK: Brüsszel zöld utat biztosítana az ukrán importnak
Június 5-én lejárt az Ukrajna javára biztosított szabadkereskedelmi intézkedések hatálya,…
Tovább olvasom >Elfogyott a tavalyi alma – kilőhetnek az árak az új szezonban
Lengyelországban gyakorlatilag kiürültek a hűtőházak: az élénk belföldi és külpiaci…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >