Neked melyik márka van a lejátszási listádon?

Dátum: 2019. 06. 07. 11:20

Komoly rajongókat gyűjtött a Rossmann a legutóbbi reklámzenéivel. A június 22-én újra nyitó Brand Tester élménypark fő szponzora már második alkalommal éri el, hogy a reklámszpothoz íratott daluk közönségkedvenccé válik. A zene könnyen alakít ki érzelmi kötődést a márka és a vásárló között, új utakat nyitva a márkák, reklámok és zeneipar minél kreatívabb közreműködésében.

 

Köztudott, hogy a nagyobb költségvetésű filmekhez külön zenét szereznek, híres és elismert előadókat kérnek fel a betétdalok elkészítésére, amely pillanatok alatt terjed el a rádiókban, a közösségi médiában és teszi a produkció YouTube csatornáját népszerűvé. Mi a helyzet azonban a reklámok egyre fülbemászóbb és választékos zenéivel?

Több nemzetközi és itthoni példa is azt igazolja, hogy a reklámszpotokhoz felhasznált zenék a márka és a zenész, együttes szempontjából is előnyévé válik az ismertség és közkedveltség tekintetében. Sőt, egészen meglepő népszerűségre is szert tehet az eleinte csak egy rövid reklámszpotnak induló zene. Ez történt a Rossmann Magyarország esetében is, amikor a reklám alatt felcsendülő néhány másodperces szám közönségkedvenccé vált.

Az emberek tetszését olyannyira elnyerte a zeneszám, hogy elkezdődött a kutatás a teljes verzió megtalálása után, ahogyan ez a videó alatt szereplő kommentekből kiolvasható. Ez eleinte sikertelennek bizonyult, hiszen a reklámkészítésben bevett szokás, hogy az egyszerűség és hatékonyság érdekében a már meglévő dalok és slágerek helyett külön erre a célra szereznek egy rövid zeneművet.

„Ez már a második olyan eset, amikor egy kampányban felhasznált dal olyan nagy sikert arat, hogy a rajongóktól annyi megkeresés érkezik felénk, hogy úgy döntünk, kérésükre külön megíratjuk az egész számot is. Nagyon örülünk és büszkék vagyunk arra, hogy sikerül olyan hozzáadott értéket teremtenünk a közönségünknek, amely arra sarkallja őket, hogy aktívan részt vegyenek a márka életében. Ez is azt bizonyítja, hogy a márkák egyre kiemeltebb szerepet töltenek be a mindennapokban és az olyan események, mint a Brand Tester élménypark, fontos találkozási pontot jelent.” – magyarázza Varga Anita Ágnes, a Rossmann Magyarország marketing vezetője.

A szóban forgó „Really Wanna See” című dal Carmen Estevez nevéhez fűződik és másfél hónap alatt meghaladta a 4000-es megtekintést a YouTube csatornán, míg a két évvel ezelőtti „Gare à ton coeur” több mint 92 000-es megtekintést produkált.

A jelenség maga jól mutatja, hogy milyen lehetőségek rejlenek a reklámokban, mint tematizált együttműködések színes tárházában és rávilágítanak arra, hogy mekkora igény van a márkákkal való minőségi találkozásra.

„Ez az igény adta számunkra az inspirációt a Brand Tester márkatesztelő élménypark megálmodásánál is. Eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy a vásárlók örömmel lépnek interakcióba a márkákkal különböző játékos és szórakoztató módokon. A zene is nagyon hasonló alapelven működik, hiszen egy érzelmi kapcsolódást alakít ki a márka és a vásárló között.” – foglalja össze Czagány Alexandra, a Brand Tester márkatesztelő park főszervezője.

Ez talán olyan más trendeknek is utat nyit, amelyek még magasabb szintre emelik a reklám koncepciókat a szórakoztató és művészi szempontok fényében és új területeket hódítanak meg a márkaépítés tekintetében. A reklám után kiderül…