Nébih: senki ne vásároljon élő baromfit a madárinfluenza-járvány miatt korlátozott területekről
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azt kéri, hogy senki ne vásároljon élő baromfit a madárinfluenza-járvány miatt korlátozás alá eső területekről, mivel ez könnyen a járvány kiterjedéséhez vezethet.
A hivatal honlapján csütörtökön közzétett tájékoztatás szerint a Nébih felé több jelzés is érkezett az elmúlt napokban, miszerint internetes hirdetési portálokon korlátozás alatt álló Bács-Kiskun megyei területekről származó élő baromfit, jellemzően víziszárnyasokat kínálnak eladásra az ország egész területén.
A jelenleg érvényes előírások szerint a védő- és megfigyelési körzetekből kizárólag vágóhídra lehet az állatokat szállítani, oda is csak kedvező eredményű előzetes vizsgálatok alapján. Mivel a betegséget a fertőzött állatok is terjesztik, így a hirdetések azon túl, hogy súlyos szabályszegésnek számítanak, komoly járványügyi kockázatot is jelentenek, az esetlegesen vírushordozó szárnyasokkal ugyanis hozzájárulhatnak a még „mentes” megyék befertőzéséhez – olvasható a közleményben.
Mint írják, a Nébih felveszi a kapcsolatot az érintett szolgáltatókkal és a továbbiakban kiemelten figyeli majd a hasonló hirdetések megjelenését, és komoly bírsággal sújtja a szabályszegőket. Tekintettel a súlyos kockázatra, azon állattartóknak, akik tevékenységükkel bizonyítottan hozzájárulnak a járvány terjesztéséhez, bírósági feljelentéssel is szembe kell nézniük – figyelmeztettek a közleményben.
Az érintett települések listája elérhető a Nébih tematikus oldalán https://portal.nebih.gov.hu/madarinfluenza-telepulesek.
Kapcsolódó cikkeink
Jelzi a méretcsökkenéseket a Nébih
Március 1-jén elindult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) adatbázisa, ahol…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >Nébih: a tavalyinál kevesebb bírsággal zárult a tavaszi élelmiszerellenőrzés
Körülbelül ugyanannyi figyelmeztetéssel, de a tavalyinál kevesebb bírsággal zárult az…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >