Nébih: minden keserű likőr megfelelt az előírásoknak
Élelmiszerbiztonsági szempontból minden keserű likőr megfelelt az előírásoknak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) vizsgálatán, a hatóságnak jelölési hiba miatt kellett 7 gyártó 14 terméke esetében intézkedni – közölte a Nébih az MTI-vel csütörtökön.
A tájékoztatás szerint a legújabb Szupermenta termékteszten 26 keserű likőrt ellenőriztek biztonsági és minőségi szempontok alapján a Nébih szakemberei. Megvizsgálták a termékek tényleges alkohol-, összes cukor-, összes extrakt-, metanol-, valamint illóanyag és réztartalmát. A tesztelt keserű likőrök élelmiszerbiztonsági és beltartalmi jellemzőik alapján mindenben megfeleltek a jogszabályban előírtaknak.
A jelölési vizsgálaton felmerült kifogások közé sorolták, hogy a gyártmánylapokon szereplő adatok pontatlanok voltak. A hibák miatt a felelős vállalkozókat a hivatal figyelmeztetésben részesítette és kötelezte azok javítására.
A Szupermenta termékteszt kedveltségi vizsgálatán a 26 termék közül első helyen a Berghofer Bitter Keserű Likőr végzett, másodikként zárt a Bitter Likőr, míg a harmadik a Ferencz Keserű Likőr Extra lett. A részletes vizsgálati eredmények a Nébih Szupermenta termékteszt oldalán elérhetőek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >