Nébih: a vizsgált növényi alapú fehérjeporok közül egy sem felelt meg a jelölési előírásoknak
Nem felelt meg a jelölési előírásoknak egy növényi alapú fehérjepor sem azok közül, amelyeket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) vizsgált a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Sport-táplálkozástudományi Központ együttműködésével – közölte a Nébih az MTI-vel szerdán.
A hatóság többek között a termékek megnevezését, tápértékjelölését és az összetevőik feltüntetését kifogásolta, a gyártóknak ezek miatt összesen 3,5 millió forint bírságot kell fizetniük.
Hozzátették, hogy a teszt eredményei négy terméknél élelmiszerminőségi hibát is kimutattak. Az egyikben olyan édesítőszert találtak, amely ebben a termékcsoportban nem alkalmazható, egy másik olyan élesztőkivonatot tartalmaz, amelyet ásványi anyagként nem lehet használni, további két terméknél pedig nem igazolt a csökkentett energiatartalom. A gyártóknak a hibák miatt módosítaniuk kell a termékek összetételét – írták.
A közlemény szerint a vizsgált fehérjeporokból 5-öt szójamentesként hirdettek, ezekből az egyik a jelöléssel ellentétben tartalmazott szóját, ezért kivonták a forgalomból.
A doppingszer-szennyezettség vizsgálata ugyanakkor megnyugtató eredményeket hozott minden esetben, ilyen összetevőket nem mutattak ki a laborvizsgálatok a növényi alapú fehérjeporokban.
A 10 belföldi és 7 külföldi termék vizsgálati eredményeit a Nébih Szupermenta terméktesztoldalán is közzétették.
Kapcsolódó cikkeink
Eszünk utcán, eszünk strandon
Borús eredményekkel zárult a strandbüfék és a street foodok nyári…
Tovább olvasom >Hogyan használjuk fel a lejárt hústermékeket? A Nébih útmutatója segít eligazodni
A Nébih Maradék nélkül programjának megújult Lejárt… Megehetem? útmutatója segítséget…
Tovább olvasom >Két déli vármegyében is elszaporodtak az olaszsáskák
A nyár folyamán több bejelentés érkezett Bács-Kiskun és Csongrád-Csanád vármegyékből…
Tovább olvasom >További cikkeink
TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: nők az élen
Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és…
Tovább olvasom >Felértékelődő értékesítők: verseny indult a legjobbakért
A nehéz gazdasági helyzet miatti nyomás hatására felértékelődik az értékesítők…
Tovább olvasom >Zöld szív ‒ felgyorsítja fenntarthatósági munkáját az Alfa Csoport
Szeptember 21. a zéró energiakibocsátás világnapja, melynek elsődleges célja, hogy…
Tovább olvasom >