Napenergiába fektet a Nomad Foods olaszországi gyárában
A fagyasztott élelmiszereket gyártó Nomad Foods fotovoltaikus panelek telepítését tervezi olaszországi Cisterna di Latina gyártóüzemében. A lépéssel a vállalat évente 1180 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást – állítja a vállalat.
A Nomad Foods új áramvásárlási megállapodást kötött a Grastim JV-vel, amely évente 2,4 MW napenergiát biztosít a létesítmény számára, ahol a Findus helyi termékvolumenének több mint 80%-a készül.
A tetőn elhelyezett napelemekből és talajra szerelt panelekből álló létesítmény révén a Cisterna di Latina az első olyan Nomad Foods telephely, amely napenergia felhasználásával működik.
A projekt a vállalat átfogó szén-dioxid-mentesítési tervének részeként a telephelyen használt, megújuló energiaforrásokból származó villamosáramot hivatott kiegészíteni.
Szénlábnyom
Eduardo Bachiega, a Nomad Foods ellátási vezetője elmondta, hogy a megállapodás
– csökkenti a telephely teljes szénlábnyomát az SBTi1-vállalásainkhoz igazodva. Már most is 100%-ban megújuló villamos energiát használunk a telephelyen, ahogyan az összes régi gyártóüzemünkben Európa-szerte. Emellett aktívan vizsgáljuk további megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos projektek kezdeményezésének lehetőségét az egész gyártási portfóliónkban.
A Nomad Foods nemrégiben tette közzé 2022-es hatásjelentését, amelyben bemutatja a vállalat által a táplálkozás, a beszerzés és a működés terén tett legfontosabb fenntarthatósági vállalásaiban elért eredményeket.
A vállalat 2022-ben a felvásárlások előtt 23,4%-kal csökkentette, régi tevékenységeinek abszolút üvegházhatású gázkibocsátását (GHG), ami felülmúlta az abszolút kibocsátásra vonatkozó SBTi célkitűzését.
Az év elején a vállalat közölte, hogy 2022-ben immár a hatodik egymást követő évben ért el „rekord” éves bevételt (2,9 milliárd euró), ami az előző évhez képest 12,8%-os növekedést jelent.
Kapcsolódó cikkeink
Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >Törlők viadala
A háztartási papírtörlők mindennapi életünk elengedhetetlen kellékei, amelyek kényelmet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Intrum Fizetőképességi Index: Ismét javult a magyarok fizetőképessége, de még korai lehet az öröm
Az idei év elején tovább javult a magyarok fizetőképessége, az…
Tovább olvasom >Május 11-én Sopronban indítja a fesztiválszezont a HEINEKEN Hungária Zrt.
A 2023-ban első alkalommal megrendezett SopronFest bebizonyította: Sopron nem maradhat fesztivál nélkül,…
Tovább olvasom >