Nagyra nőnek a tusfürdők
Noha fontos szerepet játszik a tusfürdő választásánál annak összetétele, a gazdaságos kiszerelések és a mennyiségi kedvezmények viszik a pálmát. A karácsonyi készülődés jegyében ajándékszettel és extra meglepetésekkel készülnek elcsábítani a vásárlókat.
Annak ellenére, hogy a fogyasztók nagy részéről számos igény fogalmazódik meg – az érzékeny bőr védelmén át a gyümölcsös frissességen keresztül a biotermékekig –, a választás sok esetben ennél egyszerűbb, ismerteti Tóth Dorottya, a Sarantis Hungary Kft. junior brand menedzsere. A magyar fogyasztók nagy része ugyanis továbbra is rendkívül árérzékeny, ebben a kategóriában pedig igén éles a verseny. Egyre népszerűbbek ezért a nagyobb, gazdaságos kiszerelések (400 ml, 750 ml), illetve a mennyiségi kedvezmények (2+1).
Az a véleménye, hogy a fogyasztókat az ezen a piacon tapasztalható intenzív árharc elkényeztette, sokan akár nagyobb mennyiségben is bevásárolnak az akciós termékekből, majd, amikor a polci ár visszaáll a hagyományosra, már nem is vásárolnak, hanem a tartalékkal felfegyverkezve kivárják a következő akciós periódust.
Hasonló tapasztalatokról számol be Baranyi Szilvia, a Henkel Beauty Care trade marketing & brand menedzsere. Elmondása szerint a tavalyi év nagy slágere a nagy formátumú termékek voltak. Tavaly 53 százalékkal növekedett a 400 ml-es és ennél nagyobb, családi kiszerelésű termékek szegmense. Emiatt az idei évben a Henkel indokoltnak tartotta bevezetni a 750 ml-es tusfürdőket, amit jelenleg öt különböző és közkedvelt illatvariációban kínálnak a fogyasztóiknak.
Trendeknek megfelelő új termékek
A Sarantis Hungary Kft. által menedzselt STR8 és BU márkák esetében az a jellemző, hogy minden évben új illattal rukkolnak elő, amelyeket a legújabb trendek alapján alkotnak meg. Tóth Dorottya tájékoztatása szerint a STR8 esetében idén a legújabb illat, az On the Edge-et a tusfürdőt használók is érezhetik. A BU esetében is elérhető az új illat, a Fancy Cinderella tusfürdőként.
A cégnél bővítették az In Action almárka családját három különböző illatú tusfürdővel: maracuja, berries és guava az újabb orrcsiklandozó aroma. A termékmenedzser kiemelte, a trendeket követő illatok mellett ezek a tusfürdők 10 ápoló összetevőjüknek köszönhetően hidratálják is a bőrt.
– A Henkel idei termékújdonságai között megtalálható az új Fa Shower+Lotion tusfürdőcsalád, amely testápoló összetevőkkel és B3-vitaminnal gazdagított, így hidratáló hatású, puhává és simává varázsolja a bőrt zuhanyozás után – tájékoztat Baranyi Szilvia. – A termék két variánsban (avokádó és gránátalma) érhető el.
A márkastratégia felépítésekor mind a STR8, mind pedig a BU esetén a Sarantisnál igyekeznek a fiatalabb korosztályra összpontosítani, és így elsősorban az ő igényüknek megfelelő termékeket kínálni. Így a márkák célcsoportjaiból is adódik az igény, hogy megjelenjenek a közösségi médiában, közvetlenül a fogyasztót szólítsák meg.
– Ezt pedig örömmel tesszük – mondja Tóth Dorottya –, hisz így mi is közvetlen, hiteles visszajelzést kaphatunk a termékekről.
Nyakunkon a karácsony
A Sarantisnál már a karácsonyi rohamra készülnek, hiszen tusfürdőik hamarosan ajándékszettekben lesznek elérhetőek, s a szettet nyilván kedvezőbb áron kínálják majd a fogyasztóknak. A STR8 ajándékdobozokban pedig a termékek mellett egy kedvezményes tesztvezetésre jogosító kupont is találhatnak majd a vásárlók.
A Henkel is a karácsonyi készülődés jegyében építi fel a közeljövő promócióit. Az aktivitás mottója: Ajándékozza meg szeretteit és lepje meg önmagát is! Minden egyes Fa karácsonyi csomagot a Fa hűségprogramba integráltak extra pontokkal. Az összegyűjtött pontokat pedig fitnessbérletre, szoláriumbérletre, táskára, DVD-re, könyvre lehet majd beváltani – bővebben a www.fa-husegprogram.hu oldalon lehet tájékozódni az ajándékokról.
Baranyi Szilvia elmondása szerint a karácsonyi aktivitást az online közösségi felületeken fogják népszerűsíteni, továbbá sajtómegjelenésekkel támogatják.
V. E
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >