Nagyot javult az üzleti hangulat az euróövezetben
A vártnál jóval erősebben javult az üzleti hangulat Németországban és az euróövezetben is júniusban a mannheimi ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) gazdaságkutató intézet felmérése szerint.
A ZEW kedden közölte, hogy a német pénzügyi elemzők következő hat hónapra vonatkozó várakozásait mutató hangulatindex 19,2 pontra emelkedett a májusi 6,4 pontról. A The Wall Street Journal által megkérdezett közgazdászok a hangulat romlására, 5,0 pontos júniusi értékre számítottak.
Az aktuális üzleti környezet megítélése is kedvezőbb a várakozásoknál. Az aktuális állapotot tükröző index értéke 53,1 pontról 54,5 pontra emelkedett, miközben szakértők 53,0 pontra számítottak.
Az adatokat kommentálva Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke rámutatott: az üzleti hangulat javulása azt jelenti, hogy a pénzpiaci szakértők bíznak a német gazdaság erejében. Mindazonáltal a külső gazdasági körülmények kihívást jelentenek, bizonytalanságot eredményezett a világgazdasági növekedés gyengesége és leginkább a Nagy-Britannia európai uniós tagságáról június 23-ra kiírt népszavazás.
Az euróövezeti várakozásokat mutató ZEW-hangulatindex is javult: a májusi 16,8 pontról 20,2 pontra nőtt értéke. Szakértők csökkenést, 15,3 pontot vártak. Az aktuális üzleti környezet megítélése romlott: 0,8 ponttal mínusz 10 pontra süllyedt júniusban.
Az ifo gazdaságkutató intézet pénteken közli a júniusra vonatkozó németországi üzleti hangulatindexét, amelynek értéke a várakozások szerint 107,5 pontra csökkent a májusi 107,7 pontról.
A pénzügyi elemzőket megkérdező ZEW-vel szemben az ifo a németországi vállalkozások körében gyűjt adatokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Sentix: jelentősen javult az euróövezet májusi befektetői bizalmi indexe
Az elemzők által vártnál jelentősebben javult, tavaly június óta a…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >