Nagyot javult az üzleti hangulat az euróövezetben
A vártnál jóval erősebben javult az üzleti hangulat Németországban és az euróövezetben is júniusban a mannheimi ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) gazdaságkutató intézet felmérése szerint.
A ZEW kedden közölte, hogy a német pénzügyi elemzők következő hat hónapra vonatkozó várakozásait mutató hangulatindex 19,2 pontra emelkedett a májusi 6,4 pontról. A The Wall Street Journal által megkérdezett közgazdászok a hangulat romlására, 5,0 pontos júniusi értékre számítottak.
Az aktuális üzleti környezet megítélése is kedvezőbb a várakozásoknál. Az aktuális állapotot tükröző index értéke 53,1 pontról 54,5 pontra emelkedett, miközben szakértők 53,0 pontra számítottak.
Az adatokat kommentálva Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke rámutatott: az üzleti hangulat javulása azt jelenti, hogy a pénzpiaci szakértők bíznak a német gazdaság erejében. Mindazonáltal a külső gazdasági körülmények kihívást jelentenek, bizonytalanságot eredményezett a világgazdasági növekedés gyengesége és leginkább a Nagy-Britannia európai uniós tagságáról június 23-ra kiírt népszavazás.
Az euróövezeti várakozásokat mutató ZEW-hangulatindex is javult: a májusi 16,8 pontról 20,2 pontra nőtt értéke. Szakértők csökkenést, 15,3 pontot vártak. Az aktuális üzleti környezet megítélése romlott: 0,8 ponttal mínusz 10 pontra süllyedt júniusban.
Az ifo gazdaságkutató intézet pénteken közli a júniusra vonatkozó németországi üzleti hangulatindexét, amelynek értéke a várakozások szerint 107,5 pontra csökkent a májusi 107,7 pontról.
A pénzügyi elemzőket megkérdező ZEW-vel szemben az ifo a németországi vállalkozások körében gyűjt adatokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >