Nagyon lenyomta az élelmiszerárakat az ÁFA-csökkentés déli szomszédunknál
A horvátoknál a kormány 8 százalékkal mérsékelte az alapvető élelmiszerek áfáját, így aztán hiába az árstop, Horvátországban majdnem feleannyiba kerül egy paprikáskrumpli elkészítése, mint nálunk.

Árstop helyett áfát csökkentettek, áruhiány se lépett fel
Az ATV Híradó riportjában egy egy baranyai szupermarketben vásárolták meg először a zóna adag paprikás krumpli alapanyagait. Hiába keresték, a polcokon nem volt hatósági áras burgonya, így a drágábból voltak kénytelenek vásárolni ami nagyjából 70 forint többletköltséget jelentett.
„Vettünk négy szem sárga burgonyát ennek kilója 500 forint egy szupermarketben ez így akkor 220 forint volt kettő hagymát ennek már 529 forint kilója, ez akkor egy százas volt, és vettünk egy relatíve elfogadható hústartalmú 65% hústartalmú virslit”
– mesélte Varga László, közgazdász.
A három alapanyagért a bevásárlóközpontban 913 forintot fizetett stábunk. Ezután eurót váltottak, majd elindultak Horvátország felé.
A horvát üzletben 5 fajta burgonya közül lehetett választani, ezek ára nagyjából azonos. Egy kiló krumpli átszámítva 260 forintba kerül. Virsliből csak 90%-os hús tartalmút találtak, így ebből vásároltak.
„Amit itt vásároltunk lenn, az átszámolva 400 forintos árfolyamon az 556 forint, tehát ez azt jelenti hogy 40%-kal drágábban vásároltunk be otthon mint a szomszédos Horvátoszágban”
– fogalmazott Varga.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >Egyre igényesebbek a magyar vásárlók hús fronton
A vásárlói tudatosság erősödésével egyre nagyobb az igény a minőségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >