Nagyobb forgalommal, kisebb nyereséggel zárt a Henkel
A Henkel-csoport árbevétele a 2022-es pénzügyi évben elérte a 22 397 millió eurót. Ez 11,6%-os nominális növekedésnek és jelentős, 8,8%-os szerves árbevétel-növekedésnek felel meg, áll a cég sajtóközleményében.
A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) elérte a 2319 millió eurót, a 2021-es pénzügyi évben elért 2686 millió euróval szemben (–13,7%). A jelentősen megemelkedett nyersanyag- és logisztikai árak hatása súlyosan érintette a csoport nyereségességét, és ezt nem tudták teljes mértékben ellensúlyozni a kedvező áralakulás, valamint a termelés és az ellátási lánc költségcsökkentésére és hatékonyságának növelésére irányuló folyamatos intézkedések.
Az idei év elején sikeresen megalakult az új Consumer Brands, a Henkel két fogyasztói üzletágának integrációja. Ez egy fedél alatt egyesíti az összes fogyasztói márkát minden kategóriában, beleértve az olyan ikonikus márkákat, mint a Persil vagy a Schwarzkopf és a Hair Professional (fodrászati) üzleti terület. Az egyesüléssel a Henkel növelni kívánja a jövedelmezőséget a fogyasztási cikkek üzletágban és ezáltal az egész csoportban, valamint további növekedési lendületet kíván generálni. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Eladja a Henkel észak-amerikai Retailer Brands üzletágát
A 2022 februárjában bejelentett portfólióoptimalizálási stratégiája keretében most megállapodást kötött…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >