Nagy István: a kormány legfontosabb célja a magyar gazdaság megerősítése
A magyar gazdaság megerősítése, a családok és a munkahelyek védelme a kormány legfontosabb célja – jelentette ki Nagy István agrárminiszter szombaton a Győr-Moson-Sopron vármegyei Abdán, az Abda Agora elnevezésű vásártér átadó ünnepségen.
Az Agrárminisztérium MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a tárcavezető a rendezvényen elmondta, hogy az abdai önkormányzat több mint 56 millió forint támogatást nyert a Vidékfejlesztési Program Irányító Hatósága támogatásával, a Helyi termékértékesítést szolgáló piacok infrastrukturális és eszközfejlesztése című felhívásban.
Nemzetgazdasági szempontból fontos cél, hogy a magyar emberek elsősorban a hazai előállítású termékeket válasszák – hangsúlyozta a miniszter.
Különösen így van ez az élelmiszerek esetében, amelyek előállítása munkát ad az élelmiszerláncban dolgozók számára – tette hozzá.
Nagy István felidézte, hogy a kormány több mint egy évtizeddel ezelőtt bevezette a termelői piac fogalmát, és támogatja az ilyen létesítmények kialakítását, azzal a céllal, hogy élénkítse a helyi gazdaságok működését.
Mára csaknem megháromszorozódott a termelői piacok száma, 2012 őszéhez képest több mint 320 termelői piac működik az országban – mondta.
Ezeknek a kereskedelmi tereknek köszönhetően a vidéki térségekben élők biztonságos, jó minőségű élelmiszerhez jutnak, a helyi termelők számára pedig könnyebbé válik az értékesítés – fűzte hozzá.
Az agrárminiszter beszélt arról is, hogy a piacok számának emelkedésével egyenes arányban nőtt a regisztrált kistermelők száma is: míg 2010-ben megközelítőleg 5000 kistermelő szerepelt a nyilvántartásban, 2022-ben már 22 470.
Kapcsolódó cikkeink
Ez vezethet a gazdaság bővüléséhez 2025-ben
Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány legfrissebb elemzése szerint Magyarország gazdasági teljesítménye…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Lemaradó export, leszakadó munkatermelékenység
A visegrádi országok alapvetően export vezérelt, nyitott gazdaságok. Ezt jól…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >