Nagy István: a kormány legfontosabb célja a magyar gazdaság megerősítése
A magyar gazdaság megerősítése, a családok és a munkahelyek védelme a kormány legfontosabb célja – jelentette ki Nagy István agrárminiszter szombaton a Győr-Moson-Sopron vármegyei Abdán, az Abda Agora elnevezésű vásártér átadó ünnepségen.
Az Agrárminisztérium MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a tárcavezető a rendezvényen elmondta, hogy az abdai önkormányzat több mint 56 millió forint támogatást nyert a Vidékfejlesztési Program Irányító Hatósága támogatásával, a Helyi termékértékesítést szolgáló piacok infrastrukturális és eszközfejlesztése című felhívásban.
Nemzetgazdasági szempontból fontos cél, hogy a magyar emberek elsősorban a hazai előállítású termékeket válasszák – hangsúlyozta a miniszter.
Különösen így van ez az élelmiszerek esetében, amelyek előállítása munkát ad az élelmiszerláncban dolgozók számára – tette hozzá.
Nagy István felidézte, hogy a kormány több mint egy évtizeddel ezelőtt bevezette a termelői piac fogalmát, és támogatja az ilyen létesítmények kialakítását, azzal a céllal, hogy élénkítse a helyi gazdaságok működését.
Mára csaknem megháromszorozódott a termelői piacok száma, 2012 őszéhez képest több mint 320 termelői piac működik az országban – mondta.
Ezeknek a kereskedelmi tereknek köszönhetően a vidéki térségekben élők biztonságos, jó minőségű élelmiszerhez jutnak, a helyi termelők számára pedig könnyebbé válik az értékesítés – fűzte hozzá.
Az agrárminiszter beszélt arról is, hogy a piacok számának emelkedésével egyenes arányban nőtt a regisztrált kistermelők száma is: míg 2010-ben megközelítőleg 5000 kistermelő szerepelt a nyilvántartásban, 2022-ben már 22 470.
Kapcsolódó cikkeink
4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >A GKI a kormány által gondoltnál lassúbb növekedésre, magasabb inflációra és nagyobb államháztartási hiányra számít
A magyar gazdaság 2023-ban elhúzódó recessziós állapotba került, miközben az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >