Nagy a baj az ultrafeldolgozott élelmiszerekkel
A Harvard Egyetem több mint 30 éven át tartó kutatása szerint az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztása növelheti a korai halálozás kockázatát.
A kutatás során 115 000 amerikai felnőtt étkezési szokásait elemezték, és az eredmények alapján azok, akik rendszeresen fogyasztottak ultrafeldolgozott élelmiszereket, magasabb halálozási arányt mutattak. Az ultrafeldolgozott élelmiszerek, mint például a készételek, jégkrémek és ketchup-jellegű szószok, jellemzően alacsony tápértékkel rendelkeznek, és sok mesterséges adalékanyagot tartalmaznak. A 34 éves kutatási időszak alatt 48 193 halálesetet rögzítettek, és bár nem találtak közvetlen összefüggést a rák vagy szívbetegség okozta halálozás és az UPF-fogyasztás között, a teljes halálozási arány mégis magasabb volt az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztói körében.
A kutatás rámutat arra is, hogy nem minden ultrafeldolgozott élelmiszer egyformán veszélyes, és a kritikus értékelések szerint a kapcsolat nem feltétlenül közvetlen. Ennek ellenére a kiegyensúlyozott étrend fontossága továbbra is kiemelt figyelmet érdemel. Az egészséges táplálkozás elősegítésére az NHS azt javasolja, hogy a napi étrend tartalmazzon keményítőtartalmú szénhidrátokat, legalább öt adag gyümölcsöt és zöldséget, fehérjeforrásokat, valamint növeljük a napi rostbevitelünket 30 grammra.
Kapcsolódó cikkeink
Az A-vitamin csoport elnevezésének és táplálkozási ajánlásának átalakítását javasolják kutatók
Az újonnan felfedezett A5-vitamin miatt az A-vitamin csoport új elnevezését…
Tovább olvasom >Az egészségtudatos táplálkozás elterjedésével hazánkban is nő a spenót népszerűsége
A spenót kiemelkedő fehérje- és ásványianyag-tartalma miatt az egyik legmagasabb…
Tovább olvasom >A tudatos sófogyasztás az egészség kulcsa
A só, tudományos nevén nátrium-klorid, alapvető szerepet játszik táplálkozásunkban. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az előzetesen közölttel összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >