München egyelőre nem versenytársa az amszterdami PLMA-nak
A PLMA (Private Label Manufacturers Association) a saját márkát gyártó cégek szövetsége. Minden évben szakkiállításokon ad lehetőséget a gyártóknak, hogy bekerülhessenek a kereskedelmi láncokba. A legismertebb az amszterdami PLMA, amelynek a november végi müncheni, hasonló profilú rendezvény egyelőre nem jelent komoly konkurenciát.A saját márka lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy jó minőségű árut vegyen meg sokkal olcsóbb áron, mint a polcon szereplő, már ismert márkás termékeket mind food, illetve non-food kategóriában.
A saját márkás termékek piaci súlya az Egyesült Államokban 23-24, míg Európában több helyen már 30-40 százalékos. Európán belül Hollandiában a legmagasabb.
A világ más tájain jóval alacsonyabbak ezek a mutatók. Japánban a saját márkák részesedése a 10 százalékot is alig éri el. Ennek oka, hogy a japán piac nagyon szét van aprózva: majdnem 2000 különböző szupermarketlánc működik az országban. Ha összehasonlítjuk az európai üzletekkel, akkor a japán boltok sokkal kisebb alapterületű helyiségek.
Latin-Amerikában a kereskedelmi márkák csak 5 százalékos piaci részesedést tudhatnak magukénak. Ennek az az oka, hogy hiányzik a középréteg; a lakosság 90 százaléka szegény, 10 százaléka pedig nagyon gazdag.
Kevés látogató Münchenben
Münchenben tavaly került megrendezésre az első Private Label kiállítás, november 25–26. között. Nekem is lehetőségem adódott ellátogatni a rendezvényre.
Úton a kiállítás felé, először az volt szokatlan számomra, hogy a taxisofőr nem is hallott erről a kiállításról. Ezzel ellentétben Amszterdamban viszont érdemes már előző nap taxit rendelni, ha az adott napon időben el szeretnénk jutni a kiállításra, nem beszélve a zsúfolásig telt szállodákról. A szakkiállításra is érdemes jóval előre feliratkozni a visitorok listájára, mert különben hosszú, kígyózó sorok várnak a regisztrációra, és ha szerencséje van az embernek, akkor csak egy órát kell sorban állni.
Mindezzel szemben Münchenben összesen egy pavilon volt. Amikor megérkeztem a kiállítás helyszínére, sehol egy embert nem láttam. Azt hittem először, hogy rossz helyen járok, hiszen az emlékeimben az szerepel, hogy hatalmas embertömeg várja, hogy bejuthasson egy ilyen kiállításra.
A regisztráció is pillanatok alatt megtörtént. Míg Amszterdamban kategóriánként külön pavilonba vannak szeparálva a standok, addig itt ezt a kérdést úgy oldották meg, hogy a food termékeket a pavilon bal, míg a non-food termékeket a pavilon jobb oldalában lehetett megtalálni. Nem voltak közösségi standok sem, Magyarországról is csak néhány gyártó képviseltette magát. Ebben nagy szerepe lehetett, hogy az AMC nem támogatta ezt a szakkiállítást.
Külföldi gyártókkal elbeszélgetve azt tapasztaltam, hogy a kiállítók többsége csalódott a müncheni rendezvényben a látogatók számát tekintve. Abban reménykedtek, hogy a kétnapos rendezvény folyamán lehetőségük lesz a nagy német láncokkal, mint Metro, Markant, Rewe Group stb. tárgyalni. A müncheni szakkiállítás a várt eredményeket nem hozta, és talán az európai városok egyike sem versenyezhet népszerűségében Amszterdammal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >